ROKIŠKIO LOPŠELIS-DARŽELIS ,,VARPELIS“
STEAM STIPRINIMO VEIKSMŲ PLANAS
2019-2020 m. m.
Tikslas: skatinti ugdytinių susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, informacinėmis technologijomis, inžinerija, menais/dizainu, matematika ir ugdyti vaikų kūrybiškumo, iniciatyvumo, verslumo kompetencijas, kritinį bei loginį mąstymą.
STRATEGINIO PLANAVIMO PRIEMONĖ
|
VEIKLOS PAVADINIMAS
|
ATSAKINGAI ASMENYS
|
ATLIKIMO TERMINAI
|
1. Diegsime STEAM ugdymo modulį.
|
1.1.
Kasdieninėje ugdymo veikloje akcentuojami STEAM metodai (praktinė- tiriamoji, patirtinė, konstravimas, mokymasis veikiant.)
1.2.
Kasdienės veiklos edukacinėse erdvėse:
,,Tyrinėjimų
centras“,
,,Dailės
studija“,
,,Kūrybinėse
dirbtuvėlėse“,
,,Smalsutės
sodelyje“, (smėlis, gamtinė medžiaga), „Muzikiniai
instrumentai“,
interaktyvių žaidimų ,
,,Pojūčių kambariuose“
|
Mokytojai,
specialistai
|
Visus mokslo metus |
2. Plėtosime skaitmeninių technologijų
taikymą ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme.
|
Kasdieninėje
veikloje plačiau naudojamos SMART lentos, interaktyvios grindys, išmanusis
ekranas, skaitmeniniai žaislai, robotai ,,Bee-Bot“, atviri skaitmeniniai
mokymosi ištekliai, mikrofonai ir kt.
|
Mokytojai,
specialistai
|
Visus mokslo metus |
3. Vykdysime inovatyvias STEAM iniciatyvas
bendradarbiaujant su socialiniais, verslo partneriais, tėvais.
|
3.1.
Tęsiamas bendradarbiavimas su socialiniais partneriais ugdyme:
Rokiškio
policijos pareigūnais, apsilankymai policijos komisariate, supažindinimas su
pareigūnų darbu. Bendradarbiavimas su Rokiškio priešgaisrine gelbėjimo
tarnyba, edukacinės - pažintinės veiklos.
Bendradarbiavimas
su Rokiškio miesto vaikų ir jaunimo viešąja
biblioteka, edukacinės - pažintinės veiklos.
Bendradarbiavimas
su ūkininke Birute Dapkiene, edukacinės- pažintinės veiklos.
Bendradarbiavimas
su UAB duonos kepykla ,,Trys lašai“, edukacinės- pažintinės veiklos.
Bendradarbiavimas
su Rokiškio krašto muziejumi, edukacinės- pažintinės veiklos.
Bendradarbiavimas
su Laimutės Sadauskienės kepykla Juodupėje. Rokiškio rajone edukacinės -
pažintinės veiklos.
3.2.
Lankymasis tėvų darbovietėse, pažintis su tėvų profesija.
3.3.
Lankymasis prekybos centruose, vaistinėse, pašte ir kt. pažintis su kitomis
profesijomis.
3.4.
Lankymasis medžio
drožėjo L. Šepkos skulptūrų parke, tautodailės ir dailininkų darbų parodų bei
ekspozicijų lankymas.
|
Mokytojai
|
Visus mokslo metus |
4. Organizuosime tradicines ir netradicines
šventes, akcijas renginius, parodas.
|
4.1.
Užgavėnių šventė
4.2.
Kaziuko mugė
4.3.
Sekminės
4.4.
Rudenėlio šventė
4.5.
Kalėdinė mugė
|
Meninio
ugdymo mokytojai
|
Visus mokslo metus
|
5.
Įgyvendinsime ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.
|
5.1. Dalyvausime respublikinėje sveikatą
stiprinančių mokyklų tinklo veikloje.
5.2. Dalyvausime respublikinėje asociacijos
,,Sveikatos želmenėliai“ veikloje.
5.3. Įgyvendinsime sveikatos stiprinimo
programą ,,Sveikatos miestelis“.
5.4. Dalyvausime sveikatos renginiuose,
konkursuose, akcijose, projektinėje veikloje, įtraukiant visą bendruomenę.
5.5. Dalyvausime kūrybos konkursuose,
darbelių parodose, ugdant muzikinius, meninius, sportinius gebėjimus ir kt.
|
Mokytojai,
specialistai
|
Per
mokslo metus
|
6. Įgyvendinsime neformaliojo ugdymo
programas.
|
6.1.
Veiklos būreliuose: ,,Žaidžiu ir mokausi“, ,,Molio dirbtuvėlėse“,
anglų
kalbos ,,SMART English“.
6.2.
Vykdysime edukacines programas:
,,Šviesa ir tamsa“
,,Vilnos
kelias“,
,,Prakalbink
šiaudą“, ,,Žiemos vakarais“.
|
Būrelių
vadovai, mokytojai
|
Per
mokslo metus
|
7. Sieksime įsijungti į STEAM mokyklų
tinklą.
|
7.1.
Paraiškos užpildymas.
7.2.
Veiklos plano parengimas.
|
Iki
2019 m. vasario 22 d.
|
|
8. STEAM dalykų mokytojų kompetencijų
tobulinimas
|
8.1. Mokymai „SMART galimybės, kuriant
interaktyvias mokymo priemones“ , kurių metu mokytojai patobulins turimas
informacinių technologijų naudojimo ugdymo procese kompetencijas ir įgys naujas,
modernias skaitmenines kompetencijas STEAM plėtojimui bei taikymui ugdymo procese. Google
disko, OneDrive panaudojimo galimybės.
8.2. Kiekvieno mokytojo pagal poreikį.
8.3. Vesime atviras veiklas ,,Kolega –
kolegai“.
8.4. Kaupsime ir skleisime sėkmės istorijas.
8.5. Dalinsimės seminarų, kursų, mokymų,
vykdytų projektų informacija.
8.6. Semsimės patirties iš besimokančios Europos bendruomenės
tinklo,,eTwinning“ ir ,,Erasmus+“ partnerių.
|
Direktorius,
mokytojai
|
Visus mokslo metus |
9. Tęsime
veiklą besimokančios Europos bendruomenės tinkle ,,eTwinning“ ir ,,Erasmus+“.
|
9.1. Įgyvendinsime 2019 m. planuotas
,,Erasmus+“ pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo
sektoriaus Mokyklų mainų partnerystės (KA229) projektui Nr. 2018-1-LT01-KA229-047039 „STEAM and Project-based Experiential Learning“ (,,STEAM
projektinis ir patirtinis ugdymas“)
projekto veiklas (verslumas, skaitmeninis raštingumas).
9.2. Vykdysime eTwinning projektus. (įstaiga gavo
„eTwinning mokyklos“ vardo ženklelį 2018-2019 m.)
|
Mokytojai
|
Visus mokslo metus
|
10. Materialiųjų išteklių pritraukimas STEAM veiklų
plėtrai lopšelyje-darželyje.
|
10.1. Įrengsime išmaniąją laboratoriją ir
aprūpinsime skaitmeninio raštingumo priemonėmis, skirtomis vaikų ugdymui.
10.2. Rengsime metodines priemones.
10.3. Skatinsime interaktyvių metodų kūrimą
ir naudojimą ugdymo procese.
|
Vadovai
|
Visus mokslo metus
|