STEAM KOMANDOS VEIKLOS PLANAS
2023 m.
Tikslas: skatinti ugdytinių susidomėjimą STEAM, ugdyti inžinierinius gebėjimus bei vaikų kritinį ir loginį mąstymą.
Uždaviniai:
1. Bendradarbiauti su verslo, mokslo įstaigomis, vykdyti veiklas netradicinėse aplinkose, naudotis interaktyviomis laboratorijomis.
2. Inicijuoti veiklas, kuriose mokytojai naudoja informacines komunikacines technologijas, skaitmenines laboratorijas, kompiuterinius mikroskopus ir kt.
3. Skatinti aktyvų mokymąsi bendradarbiaujant, dirbant grupėse, sprendžiant realias gyvenimo problemas, eksperimentuojant, teoriją grindžiant praktine veikla, lankantis netradicinėse aplinkose (gamtoje, kitose mokymo įstaigose), skatinant kūrybiškumą ir kritinį mąstymą.
|
Priemonė |
Rezultatas |
Įgyvendinimo data |
Vykdytojai |
1. |
Plano 2023 m. sudarymas |
|||
1.1. |
Įgyvendinti STEAM komandos veiklos planą.
|
STEAM veiklos planas įgyvendintas 90 proc. |
Per 2023 metus |
STEAM komanda |
1.2. |
Pasitarimų organizavimas |
|
Pagal poreikį |
L. Lašienė |
1.3. |
STEAM komandos ataskaitų rengimas |
Sausis, gegužė |
|
L. Lašienė |
2. |
Kompetencijų tobulinimas, gerosios patirties sklaida |
|||
2.1. |
Diskusijos-mokymasis apie STEAM. |
Mokytojų STEAM įgūdžių tobulinimas, dalyvavimas kompetencijų tobulinimo renginiuose. |
Per 2023 metus |
STEAM komanda |
2.2. |
Naujų su STEAM ugdymu susijusių dokumentų studijavimas ir praktinis pritaikymas |
Per 2023 metus |
V. Deksnienė
|
|
2.3. |
STEAM metodinės priemonės parengimas (pavyzdys). |
Sukurta viena STEAM skaitmeninė tema Moodle aplinkoje |
Per 2023 metus |
STEAM komanda |
3. |
Ugdymo kokybės efektyvinimas |
|||
3.1. |
STEAM skaitmeninių laboratorijų panaudojimas veiklose |
Parengtas pranešimas su praktinėmis veiklomis |
Spalis |
STEAM komanda |
3.2. |
Kaladėlių panaudojimas, kuriant STEAM veiklas |
Parengti nuostatai Lopšelio-darželio projektui-iššūkiui „Inžinierinės statybos“ (didžiausio ir mažiausio daikto statybos) ir įgyvendintos veiklos |
Spalis-gruodis |
STEAM komanda |
3.3. |
STEAM projektas „Dirvožemio įtaka augalui” |
Skatinamas vaikų žingeidumas, noras tyrinėti, eksperimentuoti. Parengti ne mažiau nei 4 veiklų aprašai. |
Vasaris-kovas |
STEAM komanda |
4. |
Bendradarbiavimas lopšelio-darželio viduje: |
|||
4.1. |
Su sveikatos komada |
Glaudus lopšelio-darželio darbuotojų ir tėvų bendrdarabiavimas |
Per 2023 metus
|
STEAM komanda |
4.2. |
Su neformaliojo ugdymo būreliais |
Violėta Deksnienė |
||
4.3. |
Su „Erasmus+“ komanda |
Violėta Deksnienė |
||
4.4. |
Su tėveliais |
STEAM komanda |
||
5. |
Bendradarbiavimas su kitomis ugdymo įstaigomis |
|||
5.1. |
Vizitas į Rokiškio Juozo-Tumo Vaižganto gimnazijos gamtos mokslų laboratoriją |
Skatinamas ugdymas „Be sienų“, ugdytiniams suorganizuotos ne mažiau nei dvi STEAM veiklos. |
Gegužė, Spalis |
V. Deksnienė |
6. |
Tvaraus ir atsakingo elgesio aplinkos atžvilgiu plėtojimas |
|
|
|
|
Darbų paroda „Antras daiktų gyvenimas“ |
Skatinamas bendruomenės narių tvarumas ir atsakingas elgesys aplinkos atžvilgiu, panaudotus daiktus prikeliant antram gyvenimui. |
gegužė |
STEAM komanda |
7. |
Viešinimas |
|||
7.1. |
Steam tinklaraščio administravimas. |
Patalpinta ne mažiau nei 30 gerosios praktikos veiklų |
Per 2023 metus |
Violėta Deksnienė |
STEAM KOMANDOS VEIKLOS PLANO ATASKAITA
2022 m.
1. 2022 metams STEAM komanda sėkmingai sudalyvavo tarptautiniame projekte DoSE (Erasmus+ KA2 projektas „STEAM ugdymo tobulinimas“ („Development of STEAM education“) Nr. 2020-1-LT01-KA201-077935), kurį įgyvendina Nacionalinė Švietimo Agentūra.
Taip tapome „Praktinio STEAM ugdymo mokykloje įgyvendinimo ir tobulinimo vadovo“ (interaktyvios knygos) bendraautoriai.
Pasibaigus projekto veiklų įgyvendinimo etapui buvome pakviesti dalyvauti tarptautinėje baigiamojoje projekto konferencijoje, kuri vyko Nacionalinėje švietimo agentūroje, Vilniuje. Projekto komanda įteikė simbolines dovanėles ir visus dalyvius labai nuotaikingai pasveikino su artėjančiomis šventėmis.
Daugiau apie projektą https://www.nsa.smm.lt/nsa-projektai/tarptautiniai-projektai/development-of-steam-education/
Metodinio leidinio veiklos:
„Pamaitink katinėlį medyje“ https://dose-project.eu/?p=241
„Vertikalus sodas“ https://dose-project.eu/?p=238
2. Dalyvavome mokymuose, kompetencijų tobulinimo kursuose, tarptautinio bendradarbiavimo veikloje kuriuos vedė Vilniaus ir Klaipėdos universiteto dėstytojai, NŠA metodininkai. Mokymai vyko 4 etapais.
3. Inicijavome skaitmeninių priemonių kūrimą. Prisidėjome prie mokytojų kuriant skaitmenines dėliones. Teikėme konsultacijas.
4. Pasidalinome metodine medžiaga kaip panaudoti kaladėles STEAM veiklose. Parengtas segtuvas.
5. Prisijungėme prie 3D inžinerinės programėlės Makers Empire 3D, kurią su PU vaikais išbandome. https://dash.makersempire.com/dashboard/v2
6. Patalpinome 27 STEAM veiklas į tinklaraštį https://steamvarpelis.blogspot.com/
7. Mokytojai eTwinning projektų „Pop-up learning“ ir „Veiksmingi ir inovatyvūs požiūriai į ankstyvą vaikų ugdymą“ įgyvendinimas platformose patalpino 14 veiklų su STEAM elementais
STEAM KOMANDOS VEIKLOS PLANAS
2022 m.
Tikslas: skatinti ugdytinių susidomėjimą STEAM, supažindinti su profesijomis STEAM srityje bei ugdyti vaikų kritinį ir loginį mąstymą.
Uždaviniai:
1. Bendradarbiauti su verslo, mokslo įstaigomis, vykdyti veiklas netradicinėse aplinkose, naudotis interaktyviomis laboratorijomis.
2. Inicijuoti veiklas, kuriose mokytojai naudoja informacines komunikacines technologijas, skaitmenines laboratorijas, kompiuterinius mikroskopus ir kt.
3. Skatinti aktyvų mokymąsi bendradarbiaujant, dirbant grupėse, sprendžiant realias gyvenimo problemas, eksperimentuojant, teoriją grindžiant praktine veikla, lankantis netradicinėse aplinkose: muziejuose, gamtoje, pramonės įmonėse, kitose mokymo įstaigose, skatinant kūrybiškumą ir kritinį mąstymą.
|
Priemonė |
Rezultatas |
Įgyvendinimo data |
Vykdytojai |
1. |
Plano 2022 m. sudarymas |
|||
1.1. |
Įgyvendinti STEAM komandos veiklos planą.
|
STEAM veiklos planas įgyvendintas 90 proc. |
Per 2022 metus |
STEAM komanda |
1.2. |
Pasitarimų organizavimas |
|
Pagal poreikį |
V. Deksnienė |
1.3. |
STEAM komandos ataskaitų rengimas |
Sausis, gegužė |
|
V. Deksnienė |
2. |
Kompetencijų tobulinimas, gerosios patirties sklaida |
|||
2.1. |
Diskusijos-mokymasis apie STEAM. |
Mokytojų STEAM įgūdžių tobulinimas, dalyvavimas kompetencijų tobulinimo renginiuose. |
Per 2022 metus |
V. Deksnienė L. Lašienė |
2.2. |
Naujų su STEAM ugdymu susijusių dokumentų studijavimas ir praktinis pritaikymas |
Per 2022 metus |
V. Deksnienė
|
|
2.3. |
Dalyvavimas NŠA tarptautiniame projekte „STEAM ugdymo tobulinimas" |
Per 2022 metus |
STEAM komanda |
|
2.4. |
STEAM metodinės priemonės parengimas (pavyzdys). |
Sukurta viena STEAM skaitmeninė tema Moodle aplinkoje |
Per 2022 metus |
V. Deksnienė |
3. |
Ugdymo kokybės efektyvinimas |
|||
3.1. |
STEAM skaitmeninių laboratorijų panaudojimas veiklose |
Parengtas pranešimas su praktinėmis veiklomis |
Spalis |
V. Deksnienė |
3.2. |
Kaladėlių panaudojimas, kuriant STEAM veiklas |
Parengti nuostatai Lopšelio-darželio projektui-iššūkiui „Inžinierinės statybos“ (didžiausio ir mažiausio daikto statybos) ir įgyvendintos veiklos |
Gegužė |
STEAM komanda |
4. |
Bendradarbiavimas lopšelio-darželio viduje: |
|||
4.1. |
Su sveikatos komada |
Glaudus lopšelio-darželio darbuotojų ir tėvų bendrdarabiavimas |
Per 2022 metus
|
Nida Šaparnienė |
4.2. |
Su neformaliojo ugdymo būreliais |
Violėta Deksnienė |
||
4.3. |
Su „Darnios mokyklos“ komanda |
Inga Čičinskienė |
||
4.4. |
Su tėveliais |
STEAM komanda |
||
5. |
Bendradarbiavimas su kitomis ugdymo įstaigomis |
|||
5.1. |
Vizitas į Rokiškio Juozo-Tumo Vaižganto gimnazijos gamtos mokslų laboratoriją |
Skatinamas ugdymas „Be sienų“, ugdytiniams suorganizuotos ne mažiau nei dvi STEAM veiklos. |
Gegužė, Spalis |
V. Deksnienė |
5.2. |
eTwinning projektų „Pop-up learning“ ir „Veiksmingi ir inovatyvūs požiūriai į ankstyvą vaikų ugdymą“ įgyvendinimas |
Pateikta ne mažiau nei po 5 STEAM veiklas eTwinning platformoje |
Per 2022 metus |
STEAM komanda |
|
|
|
|
|
6. |
Viešinimas |
|||
6.1. |
Steam tinklaraščio administravimas. |
|
Per 2022 metus |
Violėta Deksnienė |
6.2. |
STEM mokyklos ženklo platformos pildymas |
|
Per 2022 metus |
STEAM komanda |