Priešmokyklinio ugdymo „Pelėdžiukų“ grupės vaikai (6 m.)
PU mokytoja Albina Kasparienė
Tikslas – Išsiaiškinti paros dalių nuoseklumą, jog kasdien diena prasideda rytu, baigiasi vakaru, o po to ateina naktis. Aptarti dienos režimą. Supažindinti vaikus su parų keitimusi ir pasakymais: rytas, diena, vakaras, naktis, šiandien, vakar, rytoj.
Priemonės: popierinės vienkarinės lėkštutės, guašas, teptukai, vanduo, žirklės.
Ryto rato metu aiškinamės, kodėl vienur yra diena, o kitur naktis?; Ką bendro turi saulė ir metų laikai?
Kas būtų, jei visada šviestų saulė arba mėnulis?
Vaikų mintys:
Dieną miegotume, o naktį nemiegotume ir tada labai pavargtume.
Matytume tik tamsias spalvas.
Būtų daug avarijų, mašinos susidaužtų, nes būtų tamsu.
Nežinotumėm, kada važiuoja autobusai.
Nebežinotume kas turi būti.
Nežinotumėm, kada reikia keltis.
Jei būtų visada mėnulis, tai visada būtų tamsu.
Kad geriau suprastų šviesos ir tamsos ritmą, vaikai panaudodami antrines žaliavas. Pasigamino priemonę, kurios pagalba galėjo išsiaiškinti paros dalių nuoseklumą. Žaisdami su savo pasigamintu žaislu, jie įtvirtino žinias, kad, kaip ir mėnesiai turi eiliškumą ir negali susimaišyti, taip ir diena neprasidės neišaušus rytui, naktis neateis nepraėjus vakarui.