2021 m. gegužės 26 d., trečiadienis

Kas susisuka įmerkus jį į vandenį?

Ikimokyklinio ugdymo „Boružiukų" gr. (3-4 m.) 
IU mokytoja Laimutė Lašienė
 Su vaikais aiškinomės  gėlių sandarą: žiedas, kotas, lapas, šaknys. Tyrinėjome lauke augančias pienes: vaikai stebėjo, lygino žydinčių pienių žiedus, atsiradusius pūkus ant kotų, skirtingo ilgio kotelius.
Vytenis, prisirinkęs pienių atnešė ir sako: „pažiūrėk, kokios jos ilgos (ilgi kotai)". „O perlaužus „bėga pienas" - sako Deivilė. „Mano tai maža, nėra už ko paimti" - Ema. 
Tikslas: atliekant eksperimentą su pienėmis, išsiaiškinti kas atsitinka žiedams, kotams, lapams juos pamerkus į vandenį. Skatinti bendraujant tartis, palaukti savo eilės.
Priemonės: indai su vandeniu, dubenėliai kiekvienam vaikui, pienės.
Prisiskynę, prisirinkę nupjautų pienių, vaikai merkė jas į vandenį.
  • „Nieko nėra, o man šlapios rankos ir pienės šlapios" - Akvilė.
Pasiūliau išskirti kotelį į 2-3 dalis ir tada merkti į vandenį. Pabandė.
  • „O geras! Kaip makaroniukai susisuko arba kaip guma kokia - Odilė".
  • „ Mama taip plaukus garbanoja" - Elija.                
Išvada:     
„Kotai „susigarbanojo" vandenyje - Jokūbas. 
„Lapai, žiedas sušlapo, negražūs dabar - Akvilė    
Grįžę į grupę ant šviesos stalo kūrė „gėlių ir vabalų pievą".

Atlikdami šią veiklą-žaidimą vaikai įsitikino, kad pienių kotai būna skirtingų ilgių, žiedai dideli ir maži, o išskirtus kotus pamerkus į vandenį, jie susiraito.