Ikimokyklinio ugdymo „Boružiukų“ grupės 3-4 metų vaikai
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Laimutė Lašienė
Vasarą, kai lauke šilta, į grupę atėję vaikai rodo, džiaugiasi avalyne, kuria atėjo apsiavę. Vardina: „basutės“, „kroksai“, „kedai“. Vaikai apžiūrėjo vieni kitų avalynę tai - spalvoti, su užsegimais, lipdukais, raišteliais, blizgučiais įvairūs batai ir basutės.
Iškilo klausimas: Iš ko jie pagaminti? Ar galime mes, grupėje patys pasidaryti sau batus? Iš ko?
Vaikai kalbėjo:
„Gal apsivynioti kojas kažkuo ir bus batai?“. ( Hubertas)
„Iš kaladėlių pastatyti“. (Eva)
„Paklausti pardavėjos Maximoj iš ko padaryti“. (Rugilė)
„Turėti savo“. (Emilija)
O gal pabandykime iš popieriaus? – pasiūlė mokytoja.
Tikslas – pasigaminti sau šlepetes naudojant popierių, išbandyti jų tvirtumą vaikštant grupėje ir lauke.
Priemonės: popierius, žirklės, klijai, spalvoti pieštukai, flomasteriai.
Eiga:
· Vaizdinės medžiagos peržiūra ir analizavimas – kokie būna batai, kada, kas ir kur juos nešioja.
· Su vaikais apžiūrėjome draugų avalynę, aiškinomės kokia gali būti jų įvairovė (guminiai, batukai, šlepetės, basutės, kroksai). Diskutavome kam reikalingi batai, kokio dydžio būna? Ar visi žmonės nešioja batus? Ar skiriasi mergaičių ir berniukų batai?
Vaikai su mokytojos pagalba, apsibrėžė savo abi pėdas, juk batai būna abiem kojom, išsikirpo. Matavo iškirptą formą su savo batu. Įsitikino, kad batai yra skirtingo dydžio, jis žymimas skaitmenimis ant pado. Dauguma vaikų žino skaitmenis 2, 3 – kiekvienas ieškojo kokiais pažymėti jų batai. Kirpo juosteles – jomis sujungė basutės viršų su pėdos dalimi. Klijuojant juosteles pastebėjo, kad jos yra per ilgos ir tada šlepetė nesilaiko ant kojos. Su mokytojos pagalba vaikai matavo pėdos plotį ir klijavo juosteles. Kiekvienas savo šlepetę papuošė pasirinkta gėle, žvaigžde. Batų dydžius užrašėme lentoje, palyginome – kuriems vaikams reikia didesnių batų, kuriems mažesnių. Lauke apsiavę popierinėmis šlepetėmis surengėme lenktynes - kas greičiau atbėgs nepametęs savo batų. Bėgant popieriniai batai krito nuo kojų, kai kam suplyšo; einant per akmenų takelį, mediniu rąstu – spaudė padus.
Išvada:
Iš popieriaus galima pagaminti šlepetes, bet:
· „jos nepatogios, krenta nuo kojos“ - Vilius
· „mano suplyšo kai bėgau“ - Emilija
· „negaliu greitai bėgti“ - Rugilė
· „būna didelių ir mažų batų“ - Eva
· „geriausi kur mama nupirko“ - Aronas