Ikimokyklinio ugdymo mokytoja: Inga Čičinskienė
IU „Bitučių“ grupės 4-5 metų vaikai
Situacija. Ruduo – grybų metas. Smagu ir smalsu juos apžiūrėti, aptarti, kaip atrodo, kuo skiriasi vieni nuo kitų, juos liesti, tyrinėti, pauostyti. Su vaikais, žiūrėdami edukacinius filmus, vaikščiodami parke, taip pat atsinešę grybų į grupę susipažinome su jų įvairove. Aptarėme, kaip auga grybai, kas yra grybiena. Taip pat apžiūrėjome grybo dalį per mikroskopą ir išsiaiškinome, kad jie turi sporas, kuriomis dauginasi. Su vaikais kilo mintis užsiauginti grupėje grybą – pelėsį, ir įsitikinti, kad jis taip pat grybas, bet auga ne miške, o namuose.
Tikslas. Sudominti vaikus tyrinėti gamtą, pajusti, pamatyti jos grožį, bei įtvirtinti teorines žinias.
Priemonės. Baltos duonos riekutės, lėkštutės, plastikiniai maišeliai, vanduo.
Darbo eiga. Video medžiagos peržiūra ir analizavimas – kokiomis sąlygomis auga pelėsiniai grybai, kaip jie atrodo, kur jų galima rasti.
Priemonių, darbo eigos ir laukiamo rezultato aptarimas.
Atlikome eksperimentą: Baltos duonos riekeles dėjome į skirtingus indus. Po dvi riekeles sudrėkinome, kitas dvi sudrėkintas įsukome į plastikinį maišelį ir likusias dvi palikome paprastai. Vienus indus pastatėme šiltai, kitus šaltai. Vaikai pastebėjo, kad pelėsinis grybas greičiausiai ir didžiausias užaugo ant sudrėkintų ir į plastikinį maišelį įsuktų riekelių šilumoje. Išsiaiškinome, kad grybams augti reikalinga drėgmė ir šiluma. O ar tikrai pelėsis grybas? Apžiūrėję jį padidinamuoju stiklu ir per mikroskopą pastebėjome sporas. Vadinasi pelėsis tikrai grybas, nes kaip ir miško grybai turi sporas ir jomis dauginasi. Po eksperimento saugiai pelėsį išnešėme į lauką.
Pasiekimų vertinimas. Vaikai skatinami domėtis aplinka, tyrinėti, rinkti informaciją, ją aptarti, išsiaiškinti ir patikrinti eksperimentu.