Ikimokyklinio ugdymo „Žiogelių“ grupė vaikai (3-4 m.)
Auklėtoja Nijolė SkukauskienėAtšilus orams, nutirpus sniegui lauke vaikai rado daug senų šakų ir sausų pernykščių lapų. Jie panoro žaisti tvarkingoje aplinkoje, todėl pradėjo rinkti šakeles ir sudžiūvusius lapus. Pasiūlėme vaikams pasigaminti tradicines šluoteles, kurias nuo senų laikų rišdavo mūsų senoliai iš šakų ar šakelių. Tokios šluotos buvo naudojamos kiemui, gatvei šluoti.
Tikslas – skatinti pastebėti pasikeitimus aplinkoje; lyginti daiktus pagal ilgį; lavinti tvarkos palaikymo įgūdžius; mokyti savarankiškai atlikti elementarius darbus; pasidžiaugti savo darbo rezultatais.
Priemonės: ilgesnės šakos (kotui), daug panašaus ilgio šakelių, virvė, žirklės.
Pirmiausia su vaikais išsiaiškinome, kas yra šluota ir iš ko ją galime pasigaminti. Kieme vaikai rinko vėjo nulaužtas medžių šakeles, jas rūšiavo, lygino. Kruopščiai dėjo šakelę prie šakelės, auklėtojų padedami jas rišo. Kiekvieną dieną išėję į lauką šlavė su jomis pavėsines, aikšteles.
Vaikų mintys:
· „Pažiūrėkit kokia didelė šakelė“, – pasakė Adukas rodydamas ją draugams.
· „Raganos šluota“, - su džiaugsmu pareiškė Kornelija, paėmusi šluotelę.
· „Kaip gerai šluoja“, – pastebėjo Dorotėja.
· „Lapų nebėra“ – padarė išvadą Toma.