Ikimokyklinio ugdymo „Žiogelių“ grupės vaikai (3–4 m.)
IU mokytoja Edita Miškūnienė
Tikslas – supažindinti vaikus su medžiagų savybių kaita, darant išorinį poveikį.
Priemonės: du ledo gabalėliai, šaltas vanduo, karštas vanduo, smėlio laikrodžiai.
Anksčiau atlikto bandymo metu vaikai nustatė, kad ledas, per dieną, paliktas grupėje, ištirpo. Į klausimą „kaip pagreitinti ledo tirpimą?“, vaikai iškėlė hipotezes:
– Reikia užpilti vandeniu, – užtikrintai pasakė Adas.
– Reikia laikyti karštai, – pasiūlė Dorotėja.
– Reikia užpilti karštu vandeniu, – paantrino Toma.
Nutarėme, kad vieną ledo gabalėlį užpilsime šaltu vandeniu, o kitą – karštu. Ant dviejų vienodo dydžio ledo gabalėlių, užpilamas skirtingos temperatūros vanduo. Atliekant bandymą, vaikai stebėjo ir analizavo ledo savybes. Stebėdami kaip tirpsta ledas, vaikai nustatė, kad ledas inde su karštu vandeniu ištirpo tada, kai subyrėjo 1-os min. smėlio laikrodis. Kai subyrėjo 2-jų min. smėlio laikrodis, ledas, užpiltas šaltu vandeniu, dar nebuvo ištirpęs. Ugdytiniai įvertino iškeltas hipotezes ir padarė išvadą: ledas karštame vandenyje tirpsta greičiau.