„Boružiukų“ grupė, 4 m. vaikai
IU mokytojos Daiva Šarkauskienė, Nida Šaparnienė
Hipotezė: užlašintas ant daržovės, ar vaisiaus jodo tirpalas patamsėja (pakeičia spalvą), ten kur yra
krakmolo.
Besidžiaugdami paskutiniu sniegu, parsinešėme jo į grupę. Sniegas pradėjo tirpti. Vaikai nusiminė.
Tada auklėtojos pasiūlė pasigaminti dirbtinio sniego panaudojant krakmolą, jį palyginti su tikru
sniegu. Vaikams kilo klausimai:
- Kas čia yra?- paklausė Tėja, ar čia miltai?
- Ar tirpsta, iš kur šitie miltai atsirado?- klausė Ema.
Auklėtojos vaikams paaiškino, kad kai kurie vaisiai ir daržovės turi daugiau krakmolo, o jį atrasti
galima panaudojus medicininį jodo tirpalą.
Eiga: ant stalo išdėliojome turimus perpjautus vaisius, daržoves, sėklas, duonos riekelę.
Susipažinome su jodo tirpalo savybėmis ir pipetės pagalba vaikai ant jų lašino jodą. Kartu
stebėjome, kaip keičiasi jodo tirpalo spalva. Vaikai atrado, jog praėjus 15 min., ant daržovių ir
vaisių vienur buvo šviesiau, kitur tamsiau. Pasitvirtino hipotezė: daugiau krakmolo ten, kur jodo
tirpalo spalva pasidaro tamsiai mėlyna.
- Dirbtinis sniegas girgžda ant pirštų,- kalba Jokūbas.
- Pažiūrėkit, juoda bulvė pasidarė,- vaikus kvietė Rugilė.
- Ir duona turi biškį krakmolo,- sako Dominykas.
Po eksperimento išbandėme piešimą krakmolu ir guašu, iš vaisių ir daržovių sėklų dėliojome
diagramas.
- Kaip švelnu, gleivėta,- džiaugėsi vaikai.
- Man patinka šitas „sniegas“,- dalinosi savo potyriais Vytenis.