2021 m. liepos 12 d., pirmadienis

Ledas ir jo savybės

,,Saulės zuikučių“ grupė (5-7 metai)

IU mokytoja Viktorija Liachovičiūtė
 Tikslas: skatinti vaikus tyrinėti ir eksperimentuoti, bandyti, stebėti ir atrasti ledo savybes.
Priemonės: vanduo, dažai, ledukų formelės, pipetės, teptukai, staltiesės.

Karštomis vasaros dienomis, vaikai dažnai pagalvoja apie laiką prie ežero, vandenį, jo pramogas. Priešmokyklinės grupės ugdytiniai, peržiūrėję vaizdo medžiagą, kaip atsiranda ledas, vanduo ir garai, susidomėjo ir išreiškė norą, patiems pasigaminti ledą. Saulėtą popietę, bendradarbiaudami supilstė vandenį į formeles, paliko jį šaldymo kameroje ir nekantraudami laukė, kada vanduo pavirs ledu. Susitingęs vanduo sukėlė daug džiugių emocijų, ypač karštuoju metų laiku. ,,Saulės zuikučiai“ turėjo atlikti užduotį: sumaišyti ir eksperimentuojant pasigaminti vandeninių dažų, kuriais dažė jau sušalusio vandens gabalėlius. Stebėjo, kaip ledas ištirpęs virsta spalvotu vandeniu ir maišydami kūrė įvairias spalvas. Vaikai turėjo galimybę pajausti, kurti, stebėti bei džiaugtis bendru rezultatu.

Po eksperimento vaikai samprotavo:

Milana: -Pažiūrėkit, ledas bėga spalvomis!

Kotryna: -Ai, koks šaltas ir slidus!

Ignotas: -Ledas rankoje tirpsta!

Adriana ir Tijus nusprendė, jei paliksime ledą ant saulės, jis vėl pavirs į vandenį.

Fausta įsivaizdavo, jog spalvindama vandenį, kuria sraunią upę.