2021 m. spalio 10 d., sekmadienis

STEAM veikla. „Kas tvirčiau - daugiau ar mažiau?“

 IU „Boružiukų“ grupės vaikai 5 metai

Mokytojos: L. Lašienė, D. Šarkauskienė

I.  Auklėtoja atnešė į grupę makaronų. 

Vaikai diskutavo ką galima daryti su Spageti makaronais?

Mokslinis metodas.                                                                                                

1. Diskusija.

·         Adomas: „aš tai turėjau spalvotų spagečių, bet visus suvalgiau“.

·         Luknė: „mama verda spageti su padažu, bet aš nemėgstu, man labiau patinka sriuba paprastų makaronų“.

·         Elijus: „jie labai plonyčiai, kaip siūlai panašiai“

2. Klausimas. „Ar 4 susmeigti į putplasčio plokštę makaronai išlaikys putplasčio plokštę ir  knygą?  O daug susmeigtų makaronų ar išlaikys putplasčio plokštę ir knygą?“.   

3. Spėjimas. 

·         Rugilė: „Neišlaikys makaronai, nes plokštė sunki (pakilnoja)“.

·         Nikita: „Ne, man atrodo, kad sulūš makaronai“.

·         Odilė: „Kaip gali tokie ploni išlaikyt knygą? Tikrai nukris“.

4. Patikriname praktiškai. 

Vaikai į puplasčio plokštę įsmeigia keturis spageti makaronus, atsargiai uždeda puplasčio plokštę. Plokštė laikosi. Tada bando uždėti knygą ir... knyga krenta. 

Tada į plokštę prismaigsto daug makaronų. Ant jų uždeda putplasčio plokštę – plokštė laikosi; ant jos dar vieną plokštę – irgi laikosi. Tada ant makaronų uždeda knygą. Knyga irgi laikosi!

Vaikai:

·         Vytenis: „Daug makaronų išlaiko plokštę, knygą sunkiai“.

·         Elijus: „Patiko knygas svert ant makaronų, nes kai nukrito buvo juokinga“.

·         Jokūbas: „Kurgi nepatiks makaronų žaidimai“.

Išvada:

·         Keturi makaronai neišlaiko knygos, o kai makaronų yra labai daug, svoris pasiskirsto tolygiai ir knyga laikosi. Keturi makaronai išlaiko tik labai lengvą putplastį.

  

II.     Auklėtoja: „Ką dar galėtų išlaikyti makaronai?“

·         Vaikai: „Mašinas, kaladėles“.

·         Dominykas: „O keli makaronai išlaikys mano mašiną?“

1.      Patikriname praktiškai.

Berniukai tarp dviejų kaladžių padeda du spageti makaronus. Bando uždėti mažą mašiną. Mašina laikosi, bet greitai nukrenta. Didelė mašina iš karto nukrenta.

2.      Klausimas. Ką daryti?

3.      Diskusija.

·         Tajus K.: „Padėti dar vieną kaladėlę po makaronais, tada laikysis“

·         Elijus: „Nemanau, kad bus gerai, jie (makaronai) gali tiesiog nukristi“.

·         Vytenis: „Galim pastatyt tiltą. Aš Palangoj buvau ant tilto, tai ten daug stiprių medžių ir tiltas stiprus. Tada Dominyko mašina nenukris“.

4.      Patikriname praktiškai. (Inžinerija - tiltų iš makaronų konstravimas, miesto statyba).

Vaikai varto knygas, apžiūri konstruktoriaus detales, žiūrėdami į brėžinius, paveikslą, bando sukonstruoti tiltą. Išbando - sukonstruotu tiltu gali važiuoti daug mašinų modelių. Tada paėmę daug makaronų, juos apvynioja ir padeda tarp dviejų kaladžių. Uždeda tris mašinas – jos laikosi ir netgi gali važiuoti. Ir tada... kiekvienas nori pastatyti tiltą, kelius visokioms mašinoms: greitajai, policijai, ekskavatoriui, BMW. Grupė virto statybų aikštele -  vaikai šurmuliavo, tarėsi, dalinosi medžiagomis, ginčijosi. Statė statė ir pastatė MIESTĄ.

Išvados:

·         Elija: „Du makaronai mašinų neišlaiko“.

·         Vytenis: „Iš makaronų irgi galima pastatyti tiltą. Daug makaronų stiprūs ir gali išlaikyti daug automobilių“.

·         Jokūbas: „Tiltus galim pastatyti iš visko, netgi akmenų.“