2022 m. birželio 19 d., sekmadienis

„Svajonių šiltnamis“

Ikimokyklinio ugdymo „Boružiukų“ grupės vaikai 5 m.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Laimutė Lašienė

Su vaikais nusprendėme dalyvauti Šiaulių lopšelio-darželio ,,Auksinis raktelis“ respublikinėje ikimokyklinių ir priešmokyklinių įstaigų STEAM veiklų fotografijų parodoje „Smalsieji inžinieriai“ ir sukurti statinį iš popierinių vamzdelių.

Tikslas – pasigaminti reikiamo dydžio ir ilgio popierinių vamzdelių iš A4, A5 formato
balto, vaikų išmarginto popieriaus lapų ir su grupės  komanda iš pasigamintų detalių sukonstruoti, sumodeliuoti pasirinktos rūšies statinį; ugdyti vaikų konstravimo, modeliavimo, kritinio mąstymo bei problemų sprendimo gebėjimus; skatinti vaikus aktyviai veikti, laisvai kurti, modeliuoti aplinkoje stebimų  statinių mažus modelius.

Priemonės: įvairių spalvų A4, A5 formato popierius, klijai, žirklės, apvalūs plastikiniai dangteliai, mediniai iešmeliai.

Kad augtume žvalūs, sveiki valgome daržoves. O skaniausios ir sveikiausios – bus pačių užaugintos savo sukonstruotame šiltnamyje. Apžiūrėję darželyje esantį šiltnamį, vaikai nusprendė, kad nori pastatyti panašų statinį. Virtualioje erdvėje ieškojome kaip turėtų atrodyti „Svajonių šiltnamis“. Nuo ko gi pradėti? Paruošėme medžiagą – vyniojome ilgus ir trumpus vamzdelius, vaikai kirpo vamzdelių sutvirtinimui rutuliukus. Vamzdelius dėliojo taip, kad būtų trikampis, kampus sujungė priklijuodami rutuliukus.

Problemos sprendimas - berniukai pastebėjo, kad sudėjus ilgus ir trumpus vamzdelius trikampis „gaunasi kreivas“. Tada  trikampius dėliojo naudodami tik ilgus popierinius vamzdelius.

 Suklijavę visus trikampius, kad šiltnamis stovėtų, šonuose į vamzdelius įdėjome medinius iešmelius. Šiltnamis buvo labai didelis, vaikai matavo: „man tai beveik iki pečių“ – Akvilė. „Man tai iki pažastų, nes aš aukštesnis už tave“ – Dominykas. „Aš galėčiau netgi įlįsti visa vidun“ – Odilė.

Pastebėjimas. Vaikai noriai imasi ir išbando kitokią veiklą, tariasi, aiškinasi apie popieriaus taupymą, ieško problemos sprendimo būdų, aptaria gautą statinį, geriau įsimena sąvokas, figūrų pavadinimus.