Ikimokyklinio ugdymo „Boružiukų“ grupės vaikai 5 m.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Laimutė Lašienė
STEAM komanda dalyvauja mokymuose. Priėmėme pasiūlytą „STEAM iššūkį" (užduočių sprendimą) iš Belgijos, De Ark, Sint Elooiswinkelstraat 59, Roeselare miestas, pasiūlytą 10–12 m. mokinių. „Iššūkis - mano kačiukas / augintinis įstrigo . Nepaisant to, kartas nuo karto norėčiau jį aprūpinti maistu. Kaip tai padaryti?“
Mūsų veiklos tikslas – sukonstruoti prietaisą, perduoti maistui, medyje įstrigusiam katinui.
Uždaviniai:
1. Naudojant pasirinktas priemones sukurti lynų kelią.
2. Matuoti atstumą keliais sąlyginiais matais.
3. Tyrinėti, išbandyti prietaisų veikimo būdus.
Priemonės: virvės, skriemuliai, pliušinis žaislas katinas, krepšelis, plastikiniai maisto produktų muliažai, metalinis vamzdis, tūtos nuo siūlų, medžio ripkos.
Su vaikais aptarėme, žiūrėjome video įrašus kaip elgtis jei katinas įstrigo medyje, kokį maistą ėda katinai. Diskutavome kaip padėti, perduoti maistą, jei jis alkanas.
„Gal galima pasidaryti meškerę ir prikabinti dešros ir jam mesti į medį? – Elijus
„Nulenkti medį, per jį nušliaužti ir paduoti katinui sauso maisto “ – Vytenis
Pasiūliau peržiūrėti įrašą „Lynų kelias“, „Kaip jį statė?“. Peržiūrėję, naudodami konstruktorius ugdytiniai statė kraną kelti maistui; pakelti pavyko, tačiau kaip perduoti katinui? Vaikai apžiūrėjo, rinkosi, grupėje esančias priemones. Pasitardami, bandydami, matuodami kūrė „lynų kelią“: pastatė du „medžius“, ant vieno patupdė katiną, ant kito padėjo krepšelį su maistu, tarp jų uždėjo metalinį vamzdį. Ant vamzdžio užkabino du skriemulius, vienas prie vieno „medžio“, kitas prie kito. Per skriemulius perkišo virvę ir traukdami pririštas virves, suko skriemulius, kuriems judant vyniojama virvė, tada krepšelis juda pirmyn. Vieni vaikai įdeda maistą ir traukdami virvę suka skriemulį, krepšelis juda ir nuslenka prie kito, priešais esančio „medžio“ ant kurio tupi katinas. Draugai išima maistą iš krepšelio ir pamaitina katiną.
Išvada. Ugdytiniai atranda kitokių prietaisų, panaudojimo galimybes, noriai mokosi jais naudotis. Matuodami atstumą, naudojasi skirtingo ilgio ir pločio virvėmis.
Patys kelia klausimus, diskutuodami ieško sprendimų kaip išspręsti problemą. Turėjo galimybę išbandyti savo kūrybiškumą: naudodami konstruktorius, netradicines statybai skirtas priemones kūrė meškeres, kranus bandydami atrasti tinkamą sprendimą. Jie pasitiki savo jėgomis, išbando pasiūlytus vienų kitiems patarimus, klauso vieni kitų. Po bandymų pavyko pasiekti išsikeltą tikslą.