2022 m. rugpjūčio 15 d., pirmadienis

STEAM VEIKLOS GAMTOJE

Mūsų darželyje yra mobilių Mazterkidz“ edukacinių lentų iš „gyvenimo ciklo“ serijos, kurias galima panaudoti tiek grupėse, tiek lauke. STEAM komanda pasiūlė grupėms su šiomis lentomis veikti lauke, pagal mokslinį STEAM metodą.

Veiklos tikslas: naudojant „Mazterkidz“ edukacines lentas dalyvauti STEAM kūrimo, eksperimentavimo  bandymų veiklose.

Metodai, būdai: bandymai ir tyrinėjimai, eksperimentavimas, problemų sprendimas, kelionė, konstravimas, piešimas.

Priemonės: Mazterkidz“ edukacinės lentos, gamtinė medžiaga, vanduo, folija, įvairios talpos vandeniui, kūrybinės dailės priemonės.

Dalyviai: IU ir PU grupių vaikai ir mokytojos.

Veiklos planas:

„Žiogeliai“ – „Drugelių gyvenimo ciklas“.

„Saulės zuikučiai“ Žuvytės gyvenimo ciklas.

„Drugeliai“ –vandens apytakos ratas gamtoje.

„Lašiukai“ – „Kas yra vėjas?“

 

 “ŽIOGELIŲ” GR.

 Veiklos žingsniai:

  1. Iš kur grupės prausykloje atsirado drugelis?
  2. „Mazterkidz“ edukacinės lentos “Drugelio vystymosi ciklas” tyrinėjimas.
  3. Drugelio vystymosi atkūrimas taikant eksperimentų, bandymų ir kūrybos metodus.
  4. Druskos tešlos gamyba drugelio kiaušinėliams (medžiagų matavimas, tešlos savybių tyrinėjimas ir aptarimas)
  5. „Vikšro auginimas” ( popierinio rankšluosčio marginimas, sukimas, drėkinimas vandeniu).
  6. „Kokono sukimas”. (Popierinio rankšluosčio apvyniojimas siūlu.)
  7. „Drugelio dekoravimas”. (Popierinio drugelio gamyba ir dekoravimas)

Išvada . Panaudojus „Mazterkidz“ edukacines lentą, atlikus eksperimentus ir bandymus vaikams pavyko išsiaiškinti kaip grupėje atsirado drugelis.

Vaikų mintys:

„Būna tokie kiaušinėliai, jiems reikia ilgai augti. Jie graužia lapus, o paskui susisuka į kokoną.“-Akvilė.

iš kokona išsirita drugeliai. - Ema.

„Kiaušinėliai atsiranda iš drugelių“. - Kamilė.

„Drugelių būna visokių. Mačiau drugelį geltoną, mėlynais sparnais, o man labiausiai patinka raudonas.“ -Karina.

„Yra kopūstiniai drugeliai, jie graužia kopūstus.“ - Akvilė.

 

„SAULĖS ZUIKUČIŲ” GR.

Veiklos žingsniai:

  1. Domas pasidalino įspūdžiais apie savaitgalio žvejybą.
  2. „Kelionė į Zoo parduotuvę”. (Išsiaiškinti žuvų įvairovę ir gyvenimo sąlygas).
  3. „Mazterkidz“ edukacinės lentos „Žuvytės vystymosi ciklas” tyrinėjimas.
  4. Akvariumų kūrimas („Jūros dugno atkūrimas”, priemonių pasirinkimas, žuvyčių gamyba).
  5. Akvariumų vandens talpos matavimai ( skirtingi dėžučių dydžiai ir matavimo indai).

Išvada. Aplankius  Zoo parduotuvę ir išsiaiškinus žuvytės vystymosi ciklą, vaikai praktiškai atkūrė jos vystymosi ir gyvenimo sąlygas.

Vaikų mintys:

Domas: „Savaitgalis buvo puikus. Žvejyba pavyko.”

Jokūbas: „Aš mačiau ir mieste žuvyčių.”

Ignotas: „Akvariumui padaryti reikia daug priemonių”

Rokas: „Į didelį akvariumą reikia įpilti daug vandens”.

Jokūbas: „Aš mačiau, kad akvariume akmenukai turi būti tvarkingai sudėliti į eilę.”

 

„DRUGELIŲ” GR.

Veiklos žingsniai:

  1. Probleminis klausimas. „Kaip atsiranda lietus?”
  2. „Mazterkidz“ edukacinės lentos “Vandens apytakos ratas” tyrinėjimas.
  3. Eksperimentas „Lietus” (indas su vandeniu ir skutimosi putomis, melsvos spalvos vanduo, pipetės).
  4. Bandymas „Kaip susidaro garai?” (arbatinukas su karštu vandeniu, veidrodis).
  5. Tyrinėjimas „Lietus ežere ir upėje” (ežere vanduo susilaiko, o upėje išteka).
  6. Paveikslo iš lietaus lašiukų kūrimas (popierius ir baltas audinys, guašas, pipetės).

Išvada. Eksperimentų, bandymų ir tyrinėjimų pagalba vaikai praktiškai pamatė kaip susidaro lietus.

Vaikų mintys:

Tomas: „Lietus būna iš debesėlio. Kai prilyja į dangų kyla “balti dūmai”!”

Joris: „Kai vanduo karštas, ant veidrodžio pasidaro lašeliai!”

Emilija: „Vaikai pažiūrėkit, iš butelių lyja kaip lietus!”

Jokūbas: „Vat ežeras pilnas vandens, o upelyje vanduo išbėgo. Gal pasivers lietum?”

 

„LAŠIUKŲ” GR.

Veiklos žingsniai:

  1. Hubertas paklausė, „Kodėl nukrito nuo stalo popieriaus lapas?”
  2. Kaip pamatyti ir pagauti vėją? (plunksnelių, teniso kamuoliukų pūtimas su šiaudeliu).
  3. Praktinė veikla „Vėjo gaudyklės konstravimas” (mediniai pagaliukai, skirtingo dydžio plastikiniai maišeliai, krepinis popierius).

Išvada. Bandymų ir stebėjimų pagalba  vaikai praktiškai išsiaiškino, kad vėjo nematome, bet jaučiame jo gūsius, kurie nupūtė popierių nuo stalo.

Vaikų mintys:

Hubertas: „Nida, kodėl nukrito popierius nuo stalo?”

Emilija: „Gal, vilkas buvo atėjęs?”

Lėja: „Vėjas pučia!”

Emilija „Vėjas išdykėlis, turi dabar paimti ir padėti!”

Hubertas: „Vėjas labai pučia stipriai! Su mažu maišu nepagaunu vėjo, dabar  didelį maišą!”

Aronas: „Mano didelis irgi daug pagauna!”

Eva: „Pas mane yra vėjas!”

https://www.youtube.com/watch?v=tPSpIO_0nRM&ab_channel=Inga%C4%8Ci%C4%8Dinskien%C4%97