Ikimokyklinio ugdymo “Boružiukų” grupės vaikai 3-4 m.
Auklėtojos Laimutė Lašienė, Daiva Šarkauskienė
Dažniausiai vaikai piešia grupėje, naudodami popierių, pieštukus, vaškines kreideles. Pasiūlėme jiems patiems pasigaminti dažus ir išbandyti kitokį piešimą - lauke, naudojant netradicines piešimo priemones.
Veiklos tikslas - išmokti patiems pasigaminti dažus, išbandyti kitokius, netradicinius piešimo būdus, ugdyti emocinį, estetinį jautrumą.
Ugdytiniai, padedami auklėtojų, gaminosi dažus. Vienus dažams gamindami vaikai karpė įvairių spalvų krepinį popierių, merkė jį į indelius su vandeniu. Vanduo nusidažė ryškiomis spalvomis. Kitus dažus gamino vienodo dydžio indeliais matuodami ir pildami lygiomis dalimis smėlį, krakmolą. Į gautą tirštą masę pylė vandens, dėjo susmulkintos spalvotos kreidos, smulkių augalų sėklų. Pasigaminę dažus ir jais piešdami, vaikai įsitikino, kad dažai iš krepinio popieriaus yra labai ryškūs, skysti, o dažai iš smėlio, krakmolo, kreidos, augalų sėklų - neryškūs, tiršti. Su skystais dažais vaikai kūrė paveikslą ant drobės sprogdindami dažų pripiltus balionus. Sprogus balionams, dažai ištykšta ant drobės, nudažydami ją nuostabiomis ryškiomis spalvomis. Tirštais dažais teptukais vaikai piešė ant labai ilgos popieriaus juostos, ištiestos ant šaligatvio. Padedant auklėtojoms, matavo popieriaus juostos ilgį - skaičiuodami šaligatvio plyteles. Juostos ilgis lygus 51 šaligatvio plytelei. Palyginome: didelio piešimo sąsiuvinio lapo ilgis – viena šaligatvio plytelė. Kuris piešinys ilgesnis? Akivaizdu – 51 šaligatvio plytelė.
Vaikų kalba
Odilė: „Negalvojau, kad kai dursiu į balioną, išeis piešinys”.
Elijus: „Gavosi ilgas ilgas dažų takelis”. Čia vadinasi purvo piešinys”.
Vytenis: „Ant teptuko daug trupinių, man negražu. Balionus sprogdinti – geras!”
Dominykas: „Kaip sprogo balionas net ir man ant kelnių atsirado keli taškeliai. „Apsprogdino“ ir mane.“