IU “Boružiukų” grupė 5m.
IU mokytoja D. Šarkauskienė
Kartą Adas, pasiėmęs akvarelės spalvas piešimui, parodė vaikams ir su priekaištu pasakė: „Vėl kažkas sumaišė dažus.“
Akvilė: „Reikėjo gerai teptuką vandenyje išplauti ir tik tada imti kitą spalvą“.
Įsisiūbavus diskusijai, nusprendėme su vaikais išsiaiškinti, ką gali vanduo.
Eksperimentas: „Skiedinys“
Priemonės: plastikiniai buteliai, piltuvėlis, šaukštelis, pusė stiklinės maistinių dažų tirpalo.
Keturis butelius iki pusės pripylėme vandens. Į pirmą supylėme 2, į antrą 5 , į trečią 10, į ketvirtą 20 šaukštelių maistinių dažų koncentrato.
Rusnė: „Vanduo darosi spalvingesnis, kai dedi daugiau spalvos“
Sangailė: „O kai plauni teptuką, dažai pasilieka vandenyje“
Kamilė: „Kuo daugiau plausi dažuotą teptuką, tuo daugiau bus nešvaresnis vanduo“.
Pasinaudoję turimomis žiniomis, kitą dieną vaikai iš senų flomasterių pasigamino „dažus“ piešimui, bei atliko eksperimentą, stebėdami, kaip vanduo iš dubenėlio kyla popieriniu rankšluosčiu, kartu „nešdamas“ spalvas.
Vaikų mintys: „Kaip gerai, kad grupėj yra vandenėlio. Viską su juo gali daryti: ir atsigerti, ir rankas nusiplauti. Galime dar dažų pasigaminti. Galime ilgai žiūrėti, kaip vanduo spalvas „kelia“ . Vanduo gali daug gerų dalykų.“