2022 m. sausio 30 d., sekmadienis

Kaip ir iš ko pasigaminti ritminį instrumentą?

Ikimokyklinio ugdymo „Žiogelių“ grupė vaikai (4 m.)

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Nijolė Skukauskienė ir meninio ugdymo mokytoja Inga Šablinskienė

Nuo pat pirmųjų gyvenimo akimirkų garsai supa žmogų. Gamtos pasaulyje muzika yra visur. Nors darželyje vaikai mokosi groti įprastais instrumentais, dar didesnį ryšį su muzika jie gali pajusti grodami pačių pasidarytomis priemonėmis, kurias nesunku pagaminti iš antrinių žaliavų.

Tikslas -  Lavins smulkiąją ir stambiąją motoriką, kūrybiškumą, tyrinės įvairias garsų išgavimo galimybes, tobulins koordinaciją ir matematinius sugebėjimus, mokysis  tausoti gamtą.

Priemonės: tualetinio popieriaus ritinėliai, spalvotas popierius, pieštukai, žirklės, klijai, įvairios kruopos.

Iš popierinių ritinėlių vaikai gamino savo muzikos instrumentą. Norint sukurti garso efektą vaikai į vidų bėrė pasirinktinai: žirnius, pupeles, ryžius ar kitas kruopas. Tam, kad pasirinktos priemonės neišbyrėtų, ritinėlius užklijavo iš abiejų galų. Kiekvienas vaikas puošė savo barškutį pasirinktos spalvos formomis (ornamentais), kai kurios mergaitės užsirašė vardus. Kiekvienas barškutis suskambo savitai. Po to vaikai lygino juos tarpusavyje, bandė atspėti kuris lengvas, o kuris sunkus. Savo spėliones tikrino sverdami įvairiomis svarstyklėmis.

Sveriant ritinėlius iškilo klausimas „Kodėl vienas barškutis sunkesnis, o kitas lengvesnis?”

-          Todėl, kad vienas barškutis apverstas, - pareiškė Toma.

Tačiau juos ant svarstyklių padėjus vienodai, Toma padarė išvadą:

-          Sunkesnis nes daugiau pripilta.

Vaikai padarė išvadą, kad skleidžiamas garsas ir svoris priklauso nuo to, kas ir kiek įdėta į barškučio vidų.

Daugiausia teigiamų emocijų sukėlė mūsų pačių surengtas koncertas – orkestras, ritminių pratimų atlikimas.