Ikimokyklinio ugdymo ,,Kiškučių“ grupės vaikai (4-5 metai).
Auklėtojos: Daiva Šarkauskienė ir Meilutė Kvedaravičienė
Vieną rytą auklėtoja pastebėjo, jog viena mergaitė linksma ir smagi, atėjusi į darželį, vėliau nuliūdo. Paklausus, kas atsitiko, ji atsakė: ,,Man užėjo liūdesys“.
Įprastose situacijose keturmečiai vaikai geba atpažinti ir pavadinti savo jausmus.
Pakvietėme vaikus, tyrinėti savo kūno pokyčius, veikiant skirtingoms emocijoms.
Tikslas- skatinti vaikus tyrinėti ir pažinti savo ,,kūno kalbą“, išgyvenant įvairias emocijas.
Veikla ,,Emocijų lėkštutės“.
Priemonės: vienkartinės lėkštės, ledų pagaliukai.
Vaikai veikdami su šiomis priemonėmis, įsitikino, kad skirtingos emocijos atpažįstamos iš veido mimikos, balso intonacijos, kūno pozos: pakeltų ar surauktų antakių, nuleistų pečių, primerktų akių. Pasitelkę smėlio laikrodį, vaikai stebėjo, kiek laiko galima ,,išlaikyti“ vieną ar kitą emociją.
Gabija: ,,Labai sunku ilgai būti susiraukus-paskausta kakta.“
Akvilė: ,,Aš nežinau, kodėl man rieda ašarytės“.
Veikla: ,,Žaibo greitis“
Priemonės: veido kontūras ir veido dalys iš linoleumo.
Vaikų veikla. Vaikai ant veido maketo sukinėdami lūpas ir antakius, įsitikino, kad nuotaiką galima pakeisti ,,žaibo greičiu“. Aplikacija ,,Skirtinga mano nuotaika“ .
Mingailė: ,,Man tai būna ,,biški“ liūdna, paskui būna ,,biški“ gerai.“
Adas: ,,Kai man linksma aš šokinėju“.
Išvada: Stebėdami save ir draugus vaikai atpažino emocijas, suprato, kad per dieną juos aplanko daug skirtingų emocijų (nuotaikų).
Pasiūlymai veikloms: ,,Emocijų konservai“. Nuotaikų piešimas ant sniego. Emocijų lėlės.