Ikimokyklinio ugdymo ,,Kiškučių“ grupės vaikai (4-5 metai).
Auklėtojos: Daiva Šarkauskienė ir Meilutė Kvedaravičienė
Tikslas- supažindinti vaikus su kalbos kodavimo procesu, jį panaudoti žaidžiant matematinius žaidimus.
,,Kiškučių“ grupės vaikai eidami į prausyklą žingsniuoja vingiuota raidžių gyvatėle.
Auklėtoja klausia:
-Gal galime rasti kitokių būdų keliauti?
Vaikai išsakė savo įžvalgas: galime eiti tiesiai, atgal, į šoną (šalį),žemyn galva su rankomis, atbulomis. Taip patys vaikai padarė išvadą, kad galima keliauti kryptingai, įvairiomis kryptimis.
Auklėtojos supažindino vaikus su žingsnių kodavimo sistema.
Pirmiausia, vaikai pabandė keliauti su medinėmis sagutėmis, nuo paveikslėlio iki paveikslėlio, popieriaus lape. Klausydami žodinių nurodymų, jie savo sagutes ,,vedė“ nurodyta kryptimi: pirmyn, atgal, kairėn, dešinėn-skaičiuodami žingsnelius.
Įtvirtinę šias žinias, vaikai ėmėsi sudėtingesnės veiklos-žaidė su išmaniosiomis bitutėmis Bee-Bot. Išmatavę, pamatė, kad bitutė nuo vieno paveikslėlio centro iki kito paveikslėlio centro, kiekvienu savo žingsniu nukeliauja lygiai 15 cm. atstumą, bei gali pasisukti kampu. Bitutė, atlikusi užduotį, informuoja šviesos ir garso signalu. Vaikams patiko ,,kurti‘ bitutės keliones. Stebėdami draugus, vaikai įsitikino, kad bitutei pasiekti tikslą, yra įvairių (keletas) kelių.
Vaikų kalba:
-Eiti galima tiesiai, paskui pasisukti ir vėl eiti tiesiai ir vėl pasisukti (Gabija).
-Jei nori nueiti į mišką reikia žiūrėti į žemėlapį -ten nubraižytas kelias. (Akvilė)
-Kai žaidžiam su“ bitute“ reikia skaičiuoti žingsnius, taip gali nueiti, ten kur nori. (Mingailė)