2021 m. sausio 22 d., penktadienis

KIEK SVERIA AKMENĖLIS?

  PU „Pelėdžiukų" grupės vaikai, 5-6 metai

Auklėtoja Albina Kasparienė

            Akmenėlio pasaka. Gvildendami temą vaikai  kūrė istoriją ant akmenų: nupiešė herojus, jų nuotykius, veiksmus. Kūrė bendrą pasakojimą apie Puntuko akmenį. Aiškinosi ar akmuo yra gamtos kūrinys ar sukurtas žmogaus. Dėliojo akmenėlius ir ant jų išraizgė nenutrūkstamą liniją. Akmenukus sumaišę vėl sudėliojo liniją iš naujo. Surengėme turnyrą ir sekėme laiką, kuris sudėlioja nenutrūkstamą liniją greičiausiai. Laimi draugystė. Pasigaminome laikrodį iš akmenėlių ir pagaliukų. Pagal skirtingus požymius sudarė aibę iš 7 akmenų, tikslino skaičiaus sandarą iš mažesnių , skaičių rašymo kryptį. Lygino akmenukus lengvesnis – sunkesnis. Sudėlioti nuo mažiausio iki didžiausio, ir atvirkščiai.

Vaikų mintys:

-Ar gali trys maži akmenukai sverti tiek pat kaip šis didelis? (Jokūbas)

-Žinoma gali, čia kaip su pinigais, dešimt centų gali būti ir viena moneta, ir kelios. Pavyzdžiui penkios ir penkios bus dešimt. (Adomas)

- O kaip mes galim įsitikinti (auklėtoja)

-Galim pasverti, mes gi turim dvejas svarstykles.(Matas)

-O jos vienodai sveria?(Arijus)

Problema- įsitikinti ar elektroninės ir paprastos svarstyklės  sveria vienodai?  Ir ar gali keli mažesni akmenukai sverti tiek pat kiek vienas

Tikslas- gretinti, grupuoti, klasifikuoti daiktus, apibendrinti elementarią informaciją, daryti išvadas.

Išvada- išsiaiškinome su vaikais, kad daiktų svoris nepriklauso nuo jų kiekio. Vienas daiktas gali sverti tiek pat kiek trys. Nepriklausomai nuo svarstyklių ar tai mechaninės ar elektroninės, svoris nesikeičia.