Ikimokyklinio ugdymo „Žiogelių“ grupė vaikai (3 m.)
Auklėtoja Nijolė Skukauskienė
Metų pradžia mums nepagailėjo gražių žiemiškų akimirkų. Žemė apsiklojo baltu sniego kilimu. Tobulas oras pėdsekystei. Vaikščiodami po snaigą vaikai pamatė daugybę pėdsakų, pažįstamų ir ne. Jie susidomėjo, kas paliko šiuos pėdsakus. Vaikai negalėjo atsakyti į šį klausimą. Kai kurie vaikai atsakė, kad tai katė (šuo), net rodanti paukščių pėdsakus. Mes nusprendėme paieškoti informacijos ir patys atlikti eksperimentus.
Tikslas - plėsti vaikų žinias apie sniegą, skanti ne tik pastebėti sniege paliktų raštų įvairovę, bet ir atpažinti, pavadinti ir įvardyti, kam tie palikti pėdsakai priklauso.
Priemonės: padidinimo stiklai, nuotraukos su įvairiais pėdsakais, žaidimas „Kieno pėdsakai?“.
Pirmiausia išsiaiškinome „Kas yra sniego pėdsakai?“, kad bet kuris daiktas, gyvūnas, paukštis ir žmogus gali palikti sniego pėdsaką (įspaudą). Išėję į kiemą sniege vaikai tyrinėjo paliktus katės, paukščių prie medalių paliktus pėdsakus. Darė savo batukų atspaudus, apžiūrinėjo jų paliekamus raštus, lygino pagal dydį, formą. Gėrėjosi savo kūnu sukurtu sniego angelu. Grupėje apžiūrinėjo nuotraukas su mašinų padangų, rogučių, slidžių, paliktais antspaudais, miško gyvūnų pėdsakus, žaidė kortelių žaidimą „ Kieno pėdsakai?“.
Vaikų mintys:
· Pėdsakus galime padaryti ant sniego, kur sniego nėra ten pėdsakų nėra (Toma).
· Auklėtojų batai dideli (Markas).
· Čia buvo katytė (pažino Dorotėja, pamačiusi pėdas sniege).
· Čia mašinų pėdsakai (pasakė Adukas apžiūrinėdamas nuotraukas).