Ikimokyklinio ugdymo „Boružiukų“ gr. vaikai 4 m.
IU auklėtojos Daiva Šarkauskienė, Laimutė Lašienė
Atėjusi žiema padovanojo mums ilgai laukto sniego ir ledo. Pasipylė vaikų čiauškėjimas: „auklėtoja, aš bridau per sniegą; o aš tai ant ledo čiaužiau; o mes namie besmegenį pastatėm, bet jis nugriuvo; o aš pargriuvau; o aš, o aš ...“. Toks vaikų smalsumas paskatino imtis sniego savybių tyrinėjimų, naudojant STEAM metodus.
Mokslas:
- Kas greičiau ištirps per 4 valandas: sniegas, ledas, sniegas ir ledas, ledas ir vanduo?
- Kaip limpa sniegas, kai oro temperatūra +1, -3 ir -6
- Kas atsitiks su ledu, užpylus po šaukštelį smėlio ar druskos.
- Ledo kubelio „meškeriojimas“, naudojant druską.
Technologijos:
Snaigės struktūra , vandens ir ledo molekulių struktūra.
Inžinerija:
Statinių iš sniego ir ledo dizainas.
Matematika:
Sniego, vandens, ledo svėrimas vienodo dydžio jogurto indeliuose. Kas sunkesnis?
Vandens ir ledo tankio įrodymas - molekulės modelio atvaizdo gaminimas.
Menas:
Sniego ir ledo spalvinimas, statinių lipdymas.
Vaikų mintys:
❖ „Kol miegojom ledas ištirpo, o sniegas dar nelabai…“ (Akvilė)
❖ „Kai lauke šalta, tai ir sniegui šalta, iš jo nepasidaro besmegenis“ (Ema)
❖ „Druska „sugadino” ledą“ (Deivilė)
❖ „Taigi jis ištirpo, pažiūrėk, liko tik vanduo“ (Dominykas)
❖ „Mums bus neslidu vaikščioti lauke“ (Ema)
❖ „Druska paslėpė siūlą ant kubelio ir aš pakėliau „ledo žuvį” (Dominykas
❖ „Snaigės per kompiuterį atrodo kaip gėlės, o ant sniego snaigių nesimato“ (Rugilė)