2021 m. vasario 7 d., sekmadienis

Sniego ir ledo savybių tyrinėjimai “Sniego Tyrimų Stotyje”

Ikimokyklinio ugdymo „Boružiukų“ gr. vaikai 4 m.

IU auklėtojos Daiva  Šarkauskienė, Laimutė Lašienė

Atėjusi žiema padovanojo mums ilgai laukto sniego ir ledo. Pasipylė vaikų čiauškėjimas: „auklėtoja, aš bridau per sniegą; o aš tai ant ledo čiaužiau; o mes namie besmegenį pastatėm, bet jis nugriuvo;  o aš pargriuvau; o aš, o aš ...“.  Toks vaikų smalsumas  paskatino imtis sniego savybių tyrinėjimų, naudojant STEAM metodus.

Mokslas:

  • Kas greičiau ištirps per 4 valandas: sniegas, ledas, sniegas ir ledas, ledas ir vanduo?
  • Kaip limpa sniegas, kai oro temperatūra +1, -3 ir -6 
  •  Kas atsitiks su ledu, užpylus po šaukštelį smėlio ar druskos.
  • Ledo kubelio „meškeriojimas“, naudojant druską.

Technologijos:

Snaigės struktūra , vandens ir ledo molekulių struktūra.

Inžinerija:

Statinių iš sniego ir ledo dizainas.

Matematika:

Sniego, vandens, ledo svėrimas vienodo dydžio jogurto indeliuose. Kas sunkesnis?

Vandens ir ledo tankio įrodymas - molekulės modelio atvaizdo gaminimas.

Menas:

Sniego ir ledo spalvinimas, statinių lipdymas.

Vaikų mintys:

       „Kol miegojom ledas ištirpo, o sniegas dar nelabai…“ (Akvilė)

       „Kai lauke šalta, tai ir sniegui šalta, iš jo nepasidaro besmegenis“ (Ema)

       „Druska „sugadino” ledą“ (Deivilė)

       „Taigi jis ištirpo, pažiūrėk, liko tik vanduo“ (Dominykas)

       „Mums bus neslidu vaikščioti lauke“ (Ema)

       „Druska paslėpė siūlą ant kubelio ir aš pakėliau „ledo žuvį” (Dominykas

       „Snaigės per kompiuterį atrodo kaip gėlės, o ant sniego snaigių nesimato“ (Rugilė)