2021 m. vasario 5 d., penktadienis

Tiriamoji - patirtinė veikla „Ką gali sniegas?“

 Ikimokyklinio ugdymo „Kiškučių“ grupė (4-5 metai).

IU mokytojos Daiva Šarkauskienė, Meilutė Kvedaravičienė

 Atėjo ilgai laukta žiema. Pradėjo snigti, snigo, snigo...

Gabija: „Pas mus namie dingo elektra. Tėtis sakė, kad čia sniegas kaltas. Kodėl, juk jis nieko nedarė?!

 Kas atsitinka gamtoje, kai prisninga daug sniego? Ar visada sniegas limpa? Ar gali būti sniegas ,,kaltas”, kad dingo elektra? Ar gali būti sniegas sunkus? Ar galima piešti ant sniego?

 Hipotezė. Sniego prisninga storai ar plonai, sniegą sudaro daug snaigių.

Drėgnas sniegas limpa, yra sunkus. Sušalęs sniegas-nelimpa, trupa. Galima piešti su sniegu ir ant sniego.

 Atlikta veikla:

Snaigių ,,gaudymas” sningant, ir jų stebėjimas per padidinamąjį stiklą.Sniego dangos storio matavimai. Statiniai, figūros iš drėgno ir sušalusio sniego. Pagalba medeliams. Sniego labirintai. Kūryba: piešimas su sniegu, piešimas ant sniego grupėje ir lauke, pėdsakų piešiniai.

Mingailė: ,,Jų daug (snaigių) ir jos sulipę į krūvą”.

Gabija: ,,Jos labai mažos”

Daniela:,, Aš mačiau kaip snigo didelėmis snaigėmis”.

Kamilė: ,,Man  nukrito labai sunkus gabalas (sniego) ir medeliams sniegas sunkus”

Išvada: Sniegas sudarytas iš daug mažų snaigių. Snaigės būna didelės ir mažos.

 

 

Rusnė:,,Kai nulipdžiau  didelį sniego rutulį, negalėjau jo pakelti, jis buvo labai sunkus, tik tėtė pakėlė”.

,,Sniegas yra visur, jo visur balta balta”. (Daniela.)

,,Jei su pirštinėm suspausi sniegą-bus rutuliukas”. (Gabija).

,,Ne, paprieštaravo,- Mingailė.  Kai  šalta sniegas yra toks laisvas kaip sniegas.”