Vaikų grupė, amžius. „Kiškučių” grupės 5m. amžiaus vaikai
Mokytoja Kristina Balčienė
Kontekstas. Veikla siekia susieti spalvų tyrinėjimą su tema „Mano namai“. Vaikai eksperimentuoja su pagrindinėmis spalvomis, maišo jas ir sudaro spalvų paletę savo namų kambariams – sienoms, baldams, kilimams ar aksesuarams. STEAM principas: jungti meną, gamtos mokslus, inžineriją ir matematiką į kūrybinį tyrimą.
Tikslas:
- Skatinti vaikus aktyviai eksperimentuoti su spalvomis, maišyti jas ir kurti savo namų interjero spalvų derinius.
- Ugdyti kūrybiškumą, smulkiąją motoriką, priežasties–pasekmės suvokimą, planavimo ir STEAM kompetencijas.
Priemonės:
- Popierinės servetėlės arba storesnis popierius
- Pipetės
- Dažai (raudona, geltona, mėlyna, balta)
- Vanduo, indeliai dažams skiestis
- Popieriniai rankšluosčiai
Veiklos eiga:
- Įvadas:
- Pokalbis: „Kaip norėtum, kad atrodytų tavo kambarys namuose? Kokios spalvos sienoms, baldams, kilimams?“
- Vaikai aptaria savo mėgstamas spalvas.
- Tyrinėjimas / eksperimentas:
- Pipetėmis lašinamos spalvos ant popieriaus, stebima, kaip jos maišosi ir susidaro nauji atspalviai.
- Kiekvienas vaikas kuria spalvų paletę savo kambariui, eksperimentuodamas su įvairiais deriniais.
- Kūryba / planavimas:
- Popieriuje piešiami kambario kontūrai: sienos, baldai, kilimai, aksesuarai.
- Naudojami maišytų spalvų atspalviai, kad kambario interjeras būtų spalvingas ir personalizuotas.
- Stebėjimas ir refleksija:
- Vaikai aptaria, kokie spalvų deriniai patiko, kurios spalvos labiausiai tiko kambariui.
- Diskusija apie priežasties–pasekmės ryšį: „Jei maišysiu raudoną su geltona, kas gausis?“
- Pristatymas:
- Kiekvienas vaikas pristato savo spalvų interjerą grupei, paaiškina, kodėl pasirinko konkrečias spalvas.
Rezultatas:
- Vaikai sukūrė unikalias spalvų paletes savo kambariams, išbandė spalvų maišymo principus ir pritaikė juos kūrybiškai.
- Svarbiausia - eksperimentavimas, atradimai ir kūrybinė saviraiška.
Ugdomi vaikų pasiekimai:
- Smulkioji motorika: pipetės naudojimas, lašelių tikslumas
- Kūrybiškumas: spalvų maišymas, naujų atspalvių kūrimas.
- Spalvų ir formų pažinimas.
- Priežasties–pasekmės suvokimas: stebėjimas, hipotezių kėlimas.
- Matematika / erdvinis mąstymas: kambario planavimas, spalvų deriniai.
- Kalbiniai gebėjimai: atradimų pasakojimas, argumentavimas.
- Socialiniai įgūdžiai: diskusija, bendradarbiavimas, dalijimasis atradimais.
