2025 m. gruodžio 3 d., trečiadienis

STEAM  tyrinėjimas - “ Keliaukime po žemės rutulį”

IU mokytojos Virginija Tomaškienė, Daiva Šarkauskienė

IU “Drugelių” grupė 3-5 m. 

 

Kontekstas. Mūsų žemės rutulys – tai gyva planeta, kurioje vyksta gyvenimas. O mes – jų kūrėjai, tyrinėtojai ir statytojai. Keliausime per augalais apsodintą pasaulį, statydami tiltus, kelsime dangoraižius, ieškosime, iš ko galima kurti, kaip sustiprinti, kaip padaryti gražiau ir saugiau. Kiekvienas iš mūsų taps tikru STEAM mokslininku!

 

Tikslas - sukurti „Žemės“ modelį, tiltus ir pastatus, kurie padėtų mums keliauti per pasaulį ir jį dar geriau pažinti. 

 

Priemonės: Apskrita lėkštė, guašo dažai, vata, sėklos, lipni juosta, mediniai pagaliukai ir LEGO kaladėlės. 

 

Veiklos eiga:  Vaikai domėjosi įvairiais statiniais – apžiūrinėjo jų pavyzdžius, aptarė formas, dydžius ir pagrindines dalis, mokėsi taisyklingai įvardyti: namas, tiltas, bokštas. Kilus klausimui, kaip žmonės keliauja iš vienos vietos į kitą, vaikai ėmėsi kurti savo įsivaizduojamą pasaulį. Ant apskritos lėkštės jie nudažė mėlyną pagrindą, vaizduodami vandenyną, ant jo dėjo vatą ir sėjo sėklas. Stebėjo dygstančius augalus, juos drėkino ir džiaugėsi atsirandančia žole. Įgytas žinias pritaikė konstruodami tiltus iš lipnios juostos ir medinių pagaliukų bei statydami pastatus iš LEGO kaladėlių. Statiniai buvo įvairūs – tvirti ir trapūs, spalvingi ir minimalistiniai. Vaikai išbandė jų tvirtumą, tobulino ir puošė kuriamą žemės modelį.  

 

Rezultatas:

·         Sukurtas žemės rutulio modelį su augalais. 

·         Pastatyti tiltų modeliai ir pastatų konstrukcijos, kurios demonstruoja vaikų gebėjimą kurti stabilias formas.

·         Patyrė STEAM procesą – nuo idėjos iki bandymų, klaidų, patobulinimų ir galutinio sprendimo.

·         Sustiprintas vaikų supratimas apie gamtą, technologijas, statybos principus ir dizainą. 

 

Ugdomi pasiekimai:  Gamtos mokslai: Vaikai tyrinėja, kaip dygsta sėklos, ko reikia augalų gyvybei. Stebi savo „žemės rutulio“ ekologiją – drėgmę, augimo greitį, šviesos poveikį. 

Technologijos: Naudoja įvairias medžiagas ir priemones tiltams ir dangoraižiams kurti. Aptaria, kaip realiame pasaulyje technologijos padeda statyti aukštus ir tvirtus pastatus. 

Inžinerija: Konstruoja tiltų modelius, bando jų patvarumą. Planuoja pastatų struktūrą, eksperimentuoja su stabilumu, atramomis. 

Menai: Kuria estetines detales: kraštovaizdį ant žemės rutulio, tiltų dizainą, pastatų formas. Derina spalvas, formas, tekstūras. 

Matematika: Lygina aukščius, pločius, atstumus. Skaičiuoja, kiek detalių prireiks, kokio ilgio turi būti tiltas. Tyrinėja pusiausvyrą ir proporcijas.