Vaikų grupė, amžius: „Pelėdžiukų“ grupė, 5-6 m.
Mokytojos: Inga Čičinskienė, Anelė Čirūnaitė-Bruzgė
Kontekstas: Projektinė veikla „Kaip sukurti savo kosmosą?“. Vaikai daug domėjosi planetomis ir kitais dangaus kūnais. Išsiaiškinus, kad kosmose žvaigždės sudaro tam tikrus piešinius, jie ėmė klausinėti kas tai per figūros, kaip galėtų jas sukurti patys. Sužinoję, kad kiekvienas turi „savo“ piešinį pagal gimimo dieną, vaikai kūrė konkretų žvaigždyną, naudodami krapštukus ir pakavimo granules. Vėliau panoro, kad jų žvaigždynas šviestų. Tam prireikė prožektoriaus ir lapo su teisingose vietose pramuštomis skylutėmis.
Tikslas: Skatinti smalsumą ir suvokimą apie kosmosą (planetas, žvaigždynus) per patyriminį mokymąsi ir praktines veiklas.
Priemonės: Dantų krapštukai, pakavimo granulės, tualetinio popieriaus ritinėliai, juodas storesnis popierius, klijai, žirklės, pieštukas, šviesos šaltinis (prožektorius, telefonas), zodiako žvaigždynų iliustracijos.
Veiklos eiga: Vaikai, remdamiesi žvaigždynų iliustracijomis, konstravo savo Zodiako ženklų žvaigždynus. Gamybai naudojo dantų krapštukus ir pakavimo granules. Patys matavo reikiamą elementų ilgį, dėliojo detales ir ieškojo būdų, kaip jo kurtas žvaigždynas būtų kuo panašesnis į tikrąjį. Kitą dieną visi džiaugėsi pasigamintais darbeliais, bet vienam vaikui pastebėjus, kad „žvaigždžių ant palangės nebūna“, nusprendėm žvaigždynus perkelti į neapčiuopiamą erdvę – šviesos atspindžius, prasiskverbiančius pro popieriaus lape pramuštas skylutes. Vaikai nusibraižė žvaigždynus, kruopščiai tikrino ir pradūrė skylutes teisingose vietose. Lapą priklijavo prie tualetinio popieriaus ritinėlio ir, šviesdami prožektoriumi, stebėjo susiformavusius žvaigždynus ant sienų ir lubų.
Rezultatas: Vaikai išsiaiškino kas yra žvaigždynai, sprendė konstravimo problemas (kaip sujungti pakavimo granules, kad žvaigždynas neišsiskirtų), matavo bei kirpo pagaliukus.
Ugdomi vaikų pasiekimai: Pajuto susidomėjimą dangaus kūnais ir kosmosu, išplėtė žinias apie žvaigždynus. Džiaugėsi kūrybos procesu ir aktyviai jame dalyvavo. Noriai įgyvendino savo sumanymus, savarankiškai sprendė kylančias konstravimo problemas. Išmoko naudoti netradicines priemones (krapštukus, pakavimo granules) kūrybiniame procese ir ieškoti alternatyvių sprendimų. Vystė smulkiąją motoriką ir erdvinį mąstymą (matavo, kirpo, derino, braižė).
