2022 m. balandžio 19 d., antradienis

Matematinė-meninė veikla „Mokame dalinti ir dalintis“

IU „Boružiukų“ grupė 5-6m.

IU mokytoja D. Šarkauskienė

Tikslas - supjausčius daržoves į dvi, keturias dalis iš jų sukurti norimą „gyvūną“.

Priemonės: peiliai, pjaustymo lentelės, dantų krapštukai, daržovės, gera nuotaika.

Grupėje, vykdant įvairius projektus ir gerumo akcijas, vaikai daug kalbėjo apie draugiškumą ir tai, kad draugai turi dalintis.

- Jei aš turiu dinozaurą, tai dalinuosi juo su draugu ir abu žaidžiam, - Elijus.

- Aš tai kieme su drauge obuoliu pasidalinau, daviau jai pusę, - Akivilė.

 Ir  kilo diskusija: kiek kartų  galima vieną daiktą padalinti?

Informaciją radome, pasitelkę internetinę paiešką. Pvz.: jei pomidorą perpjauname į dvi dalis ir rankoje laikome vieną pusę, tai laikome vieną antrąją pomidoro. Perpjovę tą pusę per pusę-vienoje rankoje laikome vieną ketvirtąją pomidoro ir t.t. Su vaikais išsiaiškinome, jog taip dalinant, gaunama nebedaloma dalelė, kuri vadinasi atomu ir yra be galo maža.

Ir vaikai ėmėsi darbo: pjaustė morkas, agurkus, ridikėlius, pomidorus.  Naudodami dantų krapštukus, kūrė pievos „gyventojus“.

- Lengviausia dalinti morką ir agurką, nes jie kieti, - Vytenis.

- O man pomidorą pavyko padalinti tik į keturias dalis, nes jis labai mažas buvo.

- Auklėtoja, mes su Elijumi  skaniai suvalgėm mano „vabaliuką“,- Dominykas.