2022 m. balandžio 4 d., pirmadienis

TVIRTĄ NAMĄ PASTAČIAU

IU „Drugelių“ grupės 3–4 metų vaikai

IU mokytojos I. Švelnienė E. Miškūnienė

Tikslas – Aplinkoje surasti statyboms tinkamas priemones ir jas kūrybiškai panaudojus, projektuoti, kurti, konstruoti įvairius statinius.

Priemonės: pagaliukai, šakelės, kamšteliai, dėžutės, popierius, daiktų pakavimo priemonės, kaladės.

Pažintį su statybomis vaikai pradėjo atlikdami pirštukų mankštą „Pastačiau aš gražų namą“. Įvairių veiklų metu vaikai susipažino su architekto, statybininko darbu, apžiūrėjo, kaip atrodo namo projektas popieriuje, aiškinosi, kur nubraižytos namo sienos, stogas, skaičiavo namo aukštus, kambarius. IKT pagalba susipažino su įvairių stilių namais. Lavino atmintį ir dėmesingumą juos įsimindami. Sužinojo, kad namai statomi ne tik žmonėms, bet namai reikalingi ir gyvūnams, bei paukšteliams. Kiekvienas namas, priklausomai nuo to kas jame gyvena, turi skirtingą pavadinimą, pastatytas ar įrengtas iš skirtingų medžiagų. Vaikai išbandė įvairias statybines medžiagas: kaladėles, pagaliukus, akmenėlius. Lygino, kurios medžiagos labiau tinkamos statyboms, yra tvirtesnės ir patvaresnės. Skaičiavo kiek ir kokių priemonių reikia pasiimti, kad pavyktų pastatyti namą. Kartojo geometrinių figūrų pavadinimus, įtvirtino sąvokas: aukštas, žemas, daugiaaukštis, pilis, rūmai, bokštas. Konstruodami ir statydami vaikai drąsiai įgyvendino savo kūrybinius sumanymus, bei atrado atsakymus šį juos dominusius klausimus.

Kalba vaikai:

        Negaliu įkišti pagalio, – pyktelėjo Jokūbas, sulaužęs pagaliuką, norėdamas jį įsmeigti į sušalusią žemę.

        Aš tada paguldytą namą statysiu, – nusprendė Emilė, stebėdama kaip draugas į sušalusią žemę negali įkišti pagaliuko.

 

        Žiūrėk, koks namas! – džiaugsmingai sušuko Tomas, kviesdamas pasigrožėti namu, kurį pastatė su draugais.

        Koks čia namas? Nesąmonė čia. – Kritiškai įvertino Gvilė, apžiūrėjusi novatoriškai berniukų pastatytą namą.

        Čia didelis namas! – išdidžiai atsakė Tomas.