Ikimokyklinio ugdymo „Žiogelių“ grupė vaikai (4-5 m.)
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Nijolė Skukauskienė
Pasiūliau vaikams sudalyvauti Šiaulių lopšelio-darželio ,,Auksinis raktelis“ respublikinėje ikimokyklinių ir priešmokyklinių įstaigų STEAM veiklų fotografijų parodoje „Smalsieji inžinieriai“.
Tikslas - skatinti vaikus aktyviai veikti, laisvai kurti, modeliuoti aplinkoje stebimų statinių mažus modelius; susikurti viziją savo kūrybiniam STEAM statiniui; pasigaminti reikiamo dydžio ir ilgio popierinių vamzdelių iš A4, A5 formato spalvoto popieriaus lapų; su grupės komanda iš pasigamintų detalių sukonstruoti, sumodeliuoti pasirinktos rūšies statinį; ugdyti vaikų konstravimo, modeliavimo, kritinio mąstymo bei problemų sprendimo gebėjimus.
Priemonės: įvairių spalvų A4, A5 formato popierius, M5 varžtai ir poveržlės, bambukiniai iešmeliai, atsuktuvas, yla, liniuotė, pieštukas, klijai.
Vaikai ilgai svarstė ką gi jie galėtų pastatyti. Perskaičius jiems parodos nuostatus, vaikai priėjo bendros išvados, kad statys tiltą. Prasidėjo diskusiją, kokį statyti, kaip jis turėtų atrodyti.
- Galim pažiūrėti kompiutery, - pasiūlė Toma.
Prasidėjo tilto modelio paieška. Nuo didelės nuotraukų įvairovės kilo ginčas kurį statyti, nes tiltas vienas už kitą buvo gražesnis.
- Darykim darželio tiltą, - nusprendė Adas.
Jo pasiūlymui pritarė visi. Prasidėjo svarstymai nuo ko pradėti statybas. Kartu su vaikais išsiaiškinome, kad pirmiausiai reikia pasidaryti statinio brėžinius. Šio darbo ėmėsi mergaitės, jos nedelsiant pradėjo piešti tilto modelį. Kai tilto modelis buvo nupieštas, vaikai ėmėsi detalių gamybos,
iš spalvoto popieriaus gamino vamzdžius. Kad būtų lengviau sukti ir vamzdeliai būtų lygesni, nutarėme juos sukti bambukinių iešmelių pagalba. Po to iš vamzdelių, varžtų ir veržlių gamino tilto konstrukciją, prieš tai atmatuodami ir pažymėdami vamzdelių sujungimo vietas. Konstrukcijai vaikai naudojo ilgus baltos spalvos vamzdeliu. Vėliau formavo tilto kelio dangą, klijuodami ant konstrukcijos trumpesnius spalvotus vamzdelius.
- Per čia gali žmogus iškristi, - žvelgdama į atramas, konstatavo Karina. - Reikia juos užklijuoti.
Baigę darbą, vaikai nutarė jį išbandyti, pradėjo nešti įvairius žaisliukus ir dėti juos ant tilto.
- Čia gali važiuoti ir mašinos, - nutarė Markas ir atsinešęs mašinėlę pervažiavo ja tiltu.
Statydami tiltą vaikai tyrinėjo, stebėjo, domėjosi, klausėsi, reiškė mintis.