Ikimokyklinio ugdymo „Bitučių“ grupės 3-4 m. vaikai
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Inga Čičinskienė
Priemonės: plastikiniai buteliai, juodžemis, kviečių grūdai, vanduo.
Tikslas: Skatinti vaikų domėjimąsi augalais, juos prižiūrint, stebint, tyrinėjant ir pažįstant jų augimo sąlygas.
Eiga: Ugdomosios veiklos metu daug kalbame apie mus supančias spalvas. Vaikai mokosi pažinti spalvas prilygindami jas konkretiems, žinomiems daiktams. Geltona, tai saulytė, raudona, tai uoga, žalia, tai žolytė.
Kristupas: O kada užaugs žolytė?
Šis klausimas- buvo bandymo ir pažinimo pradžia. O čia ne už kalnų ir šv. Velykos- atgimimo šventė. Nutarėme pasipuošti grupės aplinką ir kartu atlikti bandymą- užsiauginti žolytės. Grupės tėveliai pasirūpino tuščiais plastikiniais buteliais, juodžemiu, kviečių grūdais. Vaikams beliko juos pasėti, prižiūrėti ir tyrinėti.
Vaikai į plastikinius indelius pylė juodžemį, barstė kviečių grūdelius, apklojo juos žemėmis, užpylė vandenėlio ir pastatė ant palangės, kad saulutės spindulėliai juos šildytų. Kiekvieną rytą, dieną ir vakare žaisdami vaikai stebėdavo, kaip ant palangės „gyvena“ grūdeliai.
Ilzė: Dar grūdeliai miega, dar nėra žolytės.
Jau užaugo žolytė!- sušuko Gabrielius, pamatęs išlindusį vieną želmenėlį.
Stebėdami dygstančius grūdelius, vaikai matė, kaip kalasi daigeliai, kaip jie „nusikloja“ (numeta per didelį kiekį žemių). Kaip juodos žemės tapo baltomis, nes užaugo šaknys. Noriai ir negailėdami vandens laistė daigelius.
Elžbieta: Reikės laukti kada bus šilta, tada žolė užaugs.
Patricija: Galima grūdelių žolytę nupjauti, nuplauti ir valgyti. (Taip mes nedarėme, nes kviečių želmenys buvau jau peraugę).
Liepa: Dabar grupėje labai gražu.
Nojus: Grupėje jau pavasaris.
Kviečiai augo, puošė savo žaluma grupę, džiugino vaikų ir tėvelių akis. Laikui bėgant, jie peraugo. Tada prasidėjo tyrinėjimas.
Vaikai juos supantį pasaulį pažįsta praktiškai bandydami, tyrinėdami, kurdami. Gyvoji gamta, augalija yra neatsiejamas vaiko pažinimo objektas. Taip vaikai ugdosi pagarbą gamtai, gyvybei, įgyja reikalingų žinių. Augalų auginimas ir priežiūra vaikams buvo ne tik patrauklus, smagus, bet ir prasmingas užsiėmimas. Jame dalyvaujant mus siejo bendra veikla, draugystė ir bendradarbiavimas.