2024 m. vasario 6 d., antradienis

AR MES GALIME SUKURTI MUZIKOGRAMĄ?

6-7 metų PU „Pelėdžiukų“ grupės vaikai

Mokytojos: Meninio ugdymo mokytoja Inga Šablinskienė, PU mokytoja Nida Šaparnienė

Kas yra muzikograma? Ar galime ją sukurti ir mes, - iškėlė probleminį klausimą Toma, išgirdusį mokytojų pokalbį apie muzikinių ženklų kalbą.

Muzikograma, tai vaiko ritminių gebėjimų ugdymas, pasitelkiant įvairias geometrines formas ir dainelę. Tai grafikas arba piešinys, vaizduojantis skirtingus muzikiniame kūrinyje dalyvaujančius elementus (matus, ritmą, tembrus, frazes ir kt.). Šis metodas padeda suprasti muziką ir jos aktyviai klausytis. Įprastos partitūros nepakeičia muzikograma, jos veikia kartu, papildydamos viena kitą ir taip palengvindamos vaikų mokymąsi.

Tikslas: bandyti sukurti muzikogramą pagal dainelę „Du gaideliai“.

Priemonės: planšetės, SMART lenta, klijai, pieštukas, baltas popierius.

Veiklos:

1.      Pasitelkią skaitmenines technologijas apie muzikogramą mums padėjo pagrindinę informaciją surasti „Copilot“ skaitmeninis asistentas. Taip pat jis pateikė aiškias nuorodas, kurias su vaikais aptarėme ir susirinkome reikalingas priemones kūrybai.

2.      Pasiėmę popieriaus lapą ir pieštuką, išsirinkome klasikinį kūrinį ir bandėme pieštuku nupiešti muzikai ritmą.

Adas M. „Nelabai gavosi“.

Austėja „Aš nespėju su šita muzika“.

Toma „Gal vaikiška būtų geriau“.

Vaikai sutiko su Tomos pasiūlymu ir diskutavo, kokia tiktų dainelė kūrybai. Buvo pasiūlytos dvi „Du gaideliai“ ir „Tindi rindi riuška“. Pabandėm su abiem ir vis tik nugalėjo „du gaideliai“.

3.      Kūrybai mums reikėjo įvairių spalvotų geometrinių figūrų, todėl vaikai jų priruošė: braižė su liniuote figūras ir pagaliukus, jas kirpo, skaičiavo.

4.      Išklausėme dainelę, plojome jos ritmą ir padalinę lapą klausydami melodijos vaikai kūrė ritmą klijuodami figūras ir pagaliukus.

5.      Vieni vaikai muzikogramą kūrė braukdami stačiakampio kraštines, kilo pagaliukais aukštyn ir žemyn. Kitiems vaikams sukūrė ritmą pasirikę po figūrą kiekvienam žodžiui. Sukūrus muzikogramą, ją išbandėme.

Išvada. Vaikams ne iš karto pavyko ją sukurti, jie keitė ir derino įvairias figūras. Atrado net mišrų būdą, pvz: stačiakampio kraštinės atstojo 4 žodžius, o skrituliai kiekvienam žodžiui po vieną. Sukūrus ir išbandžius „skaityti“ muzikogramą abiem būdais įmanoma, muzikos ritmą pajutome.