Grupė: ,,Lašiukų“, IU mokytoja Viktorija Davolienė
Amžius: 4 m.
Tikslas: Supažindinti vaikus su vandens būsenomis–kietas/skystas ir sąvokomis sunkus/lengvas
Priemonės: balionai, dažai, pipetės, vanduo, kartono lakštai, kėgliai, svarstyklės.
IU grupės vaikai dažnai, aktyvių pertraukėlių metu, grupėje žaidžia ,,boulingą“ bandydami su plastmasiniu kamuoliuku numušti kėglius. Retai pavyksta numušti visus, nes kamuoliukas lengvas ir greit susispaudžia rankoje. Vienas berniukas pasidalino mintimis, jog jis yra žaidęs tikrą boulingą ir kamuolį mesti galėjo tik kartu su tėčiu, nes buvo labai sunkus. Nusprendėme žiemos metu pritaikyti šias žinias ir eksperimentuoti vandens savybėmis, kurdami boulingo rutulius. Vaikai rinkosi spalvas, pipetėmis ir vandeniu pildė balionų vidų. Priėję prie išvados, kaip padaryti, jog balionas taptų sunkus, visus sutalpinome į šaldiklį. Po paros žaidimą perkėlėme į lauką ir išlupę ledą iš balionų, bandėme numušti visus kėglius.
Rezultatas: Pildant balionus vandeniu, dviems vaikams jie sprogo ir spalvotas vanduo išsiliejo į kriauklę, ant grindų, sienos. Nusprendėme tokių balionų nenaudoti boulingo žaidimui ir nutarėme juos užšaldyti, kad daugiau tokių ,,avarijų“ nepasikartotų.
Lauke vaikai išbandė abu variantus ir padarė išvadą, jog ridenant ledo kamuolį pavyko numušti daugiau kėglių vienu metu, nei su įprastu minkštu kamuoliuku. Įvardino vandens savybę-sušalti.
Liepa (4m). -Ledas tai sušalęs vanduo, ir spalva pavyko!
Kamilė (4m). –Atsargiai mesk, kietas rutulys.
Raigardas (4m). –Jei lupsim balioną dabar jis nesprogs, kaip tada, kai pylėm vandenį?