Grupė: ,,Lašiukų“, IU mokytoja Viktorija Davolienė
Amžius: 4 m.
Tikslas: Puoselėti vaikų eksperimentavimo gebėjimus, skatinti pažinimo džiaugsmą per netradicines veiklas, plėtojant žinias apie higieną ir rankų plovimo taisykles.
Priemonės: šaldymo maišeliai, duona, liniuotė, muilas, vanduo, purvas.
Su ugdytiniais pradėjome nagrinėti higienos svarbą ir kaip jos tinkamai laikytis? Iš pradžių bandėme suprasti ir ieškoti kur gali slėptis ir nukeliauti mikrobai, kaip užkirsti jiems kelią? Vėliau pasikvietėme visuomenės sveikatos specialistę, kuri mokė kaip taisyklingai reikia plauti rankas, kokie yra švaros principai. Pastebėjome, kad vaikams dažnai tenka priminti, jog plaunant rankas su muilu, neužtenka procesą atlikti kuo greičiau, reikia stengtis pasiekti ir mažiausiai matomas vietas, nes mikrobai yra ,,nematomi“ akimi. Todėl nutariau išbandyti duonos ir pelėsio eksperimentą kartu su vaikais, kuris leidžia stebėti pelėsio kelią, įtakotą nešvarių rankų.
Eiga:
1. Pažymėjome maišelius žymekliu: ,,1 Iš maišelio“; ,,2 Nešvarios rankos“; ,,3 Švarios rankos“.
2. Pirštų galiukais, atsargiai įdėjome duonos gabalėlį į „1“ maišelį ir užsegėme. (Tai duonos gabalėlis, kurį lyginome su kitais).
3. Grupės aplinkoje žaidėme su žaislais, lietėme rankomis lauko kilimėlį, avalynės padą ir rankų neplovėme. Rankas spaudėme į kitą duonos gabalėlį ir dėjome į „2“ maišelį.
4. Trečioji grupelė vaikų rankas su muilu ir šiltu vandeniu plovė apie 30 sekundžių. Pakartojome tą patį veiksmą, vaikai švariomis rankomis spaudė trečiąjį duonos gabalėlį, kurį dėjome į ,,3“ maišelį.
5. Visus tris maišelius pakabinome ant grupės lentos.
6. Kiekvieną dieną prie duonos maišelių stebėjome, kaip jie keičiasi (rezultatus tikėjomės pamatyti maždaug po vienos ar dviejų savaičių).
Rezultatas: Eksperimentas leido suprasti, kad ,,2-ame“ maišelyje pelėsis atsirado greičiau ir buvo daug didesnis nei kiti. Vaikai samprotavo, kad taip atsitiko todėl, jog duoną lietėme nenusiplovus rankų. Ant ,,3-iojo“ maišelio duonos susidarė mažiau pelėsio, palyginus su ,,2-uoju“ maišeliu. Vaikai dalinosi mintimis, kad ant švarios, nuplautos rankos buvo mažiau mikrobų nei ant nešvarios rankos. Priėjome prie išvados, kad daugybė mikrobų yra mūsų aplinkoje ir begalo svarbu dažnai ir neskubant plauti rankas su muilu.
Emilija (4m.): -Pažiūrėkit kiek daug pelėsio!
Urtė (4m.): -Reikia plauti su muiliuku ir nagus (parodė rankų judesiais, kaip tai atlikti).
Dominykas (4m.): -Neatidarykim maišelio, smirdės!!!
Matas V. (4m.): -Jau tikrai nenorėčiau paragaut, feee.
Kamilė (4m.): -Jei plausim rankytes, nutrinsim visus mikrobus ir jie nekeliaus į pilviuką.